مقام‌های ایرانی نسبت به حضور تماشاگران زن در استادیوم اطمینان داده‌اند

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا اعلام کرد: مقام‌های ایرانی نسبت به حضور تماشاگران زن در جریان برگزاری مسابقه تیم ملی این کشور در تهران به او اطمینان خاطر داده‌اند.

اظهار نظر اینفانتینو چند روز پس از پایان مأموریت مقام‌های اجرایی فیفا برای بازدید از آمادگی تهران برای برگزاری بازی دو تیم ملی ایران و کامبوج صورت گرفت.
ایران قرار است روز ۱۰ اکتبر در اولین مسابقه خانگی در جریان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی سال ۲۰۲۲ به مصاف کامبوج برود.
رییس فیفا که در کنفرانسی با موضوع تحلیل جام جهانی فوتبال زنان صبحت می‌کرد، گفت: ما نمی‌توانیم بیش از این برای آزادی حضور تماشاگران زن در استادیوم‌های فوتبال صبر کنیم و به همین خاطر ضمن حفظ احترام، ناچاریم قاطع و قدرتمند برای تحقق این امر فشار لازم را وارد کنیم.
اینفانتینو ادامه داد، این‌که مقام‌های ایرانی اطمینان داده‌اند که در بازی پیش روی تیم ملی این کشور تماشاگران زن اجازه حضور در استادیوم را خواهند داشت، رخ‌داد بسیار مهمی است. چرا که گذشته از چندین استثنا در طول ۴۰ سال گذشته درهای استادیوم‌های فوتبال به روی تماشاگران زن باز نبوده است.
او وعده داد که با ادامه هم‌کاری با فدراسیون فوتبال ایران، شرایط برای حضور تماشاگران زن در مسابقات لیگ داخلی فوتبال این کشور نیز فراهم شود.
رییس فیفا هم‌چنین یادآور شد: در ایران امکان بازی فوتبال توسط زنان فراهم است ولی امکان حضور آن‌ها به عنوان تماشاچی مسابقات مردان از میان رفته بود.
در همین حال، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران نیز از حضور تماشاگران زن در بازی تیم ملی با کامبوج خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با رعایت‌ برخی الزام‌ها که وی اشاره‌یی به آن‌ها نکرد، زمینه حضور بانوان خدشه‌دار نشود.
تاج هم‌چنین خاطر نشلن کرد: نباید فضایی به وجود بیاید که نشود از حضور بانوان در استادیوم دفاع کرد. هم‌زمان با این اظهارات رییس فدراسیون فوتبال ایران که به هنگام حضور در استادیوم آزادی تهران بیان شد، از بلندگوهای این استادیوم که میزبان برگزاری دربی تهران میان دو تیم پرطرفدار پرسپولیس و استقلال تهران بود، پیام مشابهی خطاب به طرفداران حاضر پخش می‌شد که با رعایت چارچوب‌های اخلاقی و فرهنگی خود را برای استقبال از زنان در مسابقات آینده آماده کنند.
خودسوزی یک علاقه‌مند تماشای فوتبال به نام سحر خدایاری که به ورود غیرقانونی به استادیوم آزادی تهران متهم شده بود، طی دو هفته گذشته حساسیت داخلی و بین‌المللی را نسبت به آزادی حضور تماشاگران زن در استادیوم‌های ایران افزایش داده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221163
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
236
189
731
1219680
2242
16017
1221163

آی‌پی شما: 3.149.214.32
امروز: پنج شنبه، 30 فروردين 1403