احتمال ۰ ۱ سال حبس برای محمد علی نجفی

رییس دیوان عالی کشور گفت: دیوان، محمدعلی نجفی را قاتل میترا استاد می‌داند اما در نوع قتل تردید کرده است.

 به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام والمسلمین احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور در باره این‌که چه بخشی از حکم محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران در دیوان عالی کشور نقض شده است؟ گفت: پرونده‌یی که در دیوان رسیدگی شده است مانند همه‌ی پرونده‌های قتل پرونده‌یی عادی است اما چون افکار عمومی را مشغول کرده بود باید زودتر تعیین تکلیف می‌شد.
وی گفت: پرونده‌های قتل دو جنبه خصوصی و عمومی دارد و جنبه خصوصی این پرونده تمام شده است و اولیای دم رضایت دادند.
مرتضوی مقدم گفت: اکنون باید جنبه‌ی عمومی جرم تعیین و تکلیف شود که اگر قتل عمد باشد تا ۱۰ سال مجازات دارد و اگر غیرعمدی باشد در مجازات تخفیف داده می‌شود و ما باید نوع قتل را مشخص کنیم تا جنبه عمومی جرم را بتوانیم رای بدهیم.
رییس دیوان عالی کشور افزود: دیوان در نوع قتل تردید کرده است اما نجفی را قاتل می‌داند و باید یک سری ابهام‌ها و نقض‌ها برطرف شود.
وی گفت: عمده ابهامی که در این پرونده بوده، این است که گلوله‌یی که در بدن مقتوله یافت شده است تغییر شکل پیدا کرده است و این شائبه مطرح است که شاید گلوله به دیوار خورده و کمانه کرده باشد و سپس به بدن مقتوله برگشته باشد که اگر این نقض اثبات شود قتل غیر عمد محسوب می‌شود و به لحاظ مجازات جنبه عمومی جرم تخفیف داده می‌شود.
مرتضوی مقدم گفت: از نظر دیوان، رسیدگی دادگاه ناقص است و ما در عمدی بودن قتل تردید داریم.
وی افزود: البته این موضوع هیچ ارتباطی به جنبه‌ی خصوصی جرم و بحث قصاص ندارد و آن بحث تمام شده است و تصمیم ما در خصوص جنبه عمومی جرم است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1216866
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
11
1101
4706
1204988
13962
4470
1216866

آی‌پی شما: 3.238.195.81
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403