ایران به ایکائو شکایت کرد

فرودگاه‌های بین‌المللی به هواپیماهای ایران سوخت نمی‌دهند

ایران می‌گوید: برخی فرودگاه‌های بین‌المللی به هواپیماهای این کشور سوخت نمی‌دهند.

مرتضا دهقان، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی ایران روز شنبه ۱۱ خرداد با اعلام این خبر گفت: موضوع عدم سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در برخی فرودگاه‌های بین‌المللی به دبیرکل و رییس شورای ایکائو منعکس شده است و تلاش‌ها و رای‌زنی‌های زیادی برای تحویل سوخت به شرکت‌های ایرانی صورت گرفته است.
ایکائو، سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی زیرمجموعه و نهاد تخصصی سازمان ملل متحد و مأموریت آن هم‌آهنگ‌سازی استانداردهای بین‌المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در سطح جهان است.
در پی سنگین‌تر شدن تحریم‌های جاری آمریکا علیه ایران، این کشور در سطوح مختلف برای تبادل و تجارت با کشورها و حتا انجام فعالیت‌های روزمره غیرنظامی دچار مشکل شده است. دهقان با اشاره به اشکالاتی که در سیستم سوخت‌رسانی به پروازهای ایرانی به وجود آمده است و با انتقاد از این تحریم‌ها گفت: متأسفانه تحریم‌های آمریکا علیه هواپیمایی کشوری بر خلاف همه‌ی مقررات بین‌المللی و شعارهای بشردوستانه آمریکا و هم‌پیمانانش است.
وی با بیان این‌که نوک حمله این تحریم‌ها مردمی هستند که از حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند، افزود: هدف از این اقدامات قطع ارتباط مردم ایران با سایر کشورها و ملت‌هاست.
به نظر می‌رسد اعتراض ایران به این مشکل نزد ایکائو هنوز راه‌گشا نبوده است. معاون هوانوردی و بین‌الملل هواپیمایی کشوری در این زمینه گفته است: با وجود رای‌زنی‌ها و مذاکرات ایران، متأسفانه مشکل سوخت‌رسانی ادامه دارد اما امیدوارم هرچه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.
در ادامه یادآور شده است که پرواز شماره ۷۲۱ هواپیمایی ایران ایر به مقصد فرانکفورت که هفته گذشته با تأخیر هشت ساعته ایران را به مقصد آلمان ترک کرد، در شهر آنکارا در ترکیه برای سوخت‌گیری مجبور به توقف ۴ ساعته شد. به گفته یکی از مسافران این پرواز، پس از ساعت‌ها مذاکره و در حالی که مسافران داخل هواپیما بد حال شده بودند با انتقال دو تانکر سوخت از خارج فرودگاه، سوخت هواپیما تأمین شد.
سازمان هواپیمایی ایران سال گذشته نیز در بیانیه‌یی رسمی خطاب به ایکائو خواسته بود تا علیه تحریم‌های آمریکا و تأثیر آن بر صنعت هواپیمایی غیر نظامی ایران موضعی قاطع اتخاذ کند و از کشورهای عضو بخواهد تا به مفاد این پیمان و گسترش حمل و نقل هوایی بین‌المللی با هدف ارتقای مودت و درک مشترک بین مردم جهان پایبند باشند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1217539
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
684
1101
5379
1204988
14635
4470
1217539

آی‌پی شما: 54.175.70.29
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403