تشدید خشونت‌ها در نوار غزه

۱۹ فلسطینی و ۴ اسرایيلی کشته شدند

در پی پرتاب راکت از نوار غزه به سمت مناطق مسکونی اسرایيل و در مقابل، حملات هوایی اسرایيل به غزه در سه روز گذشته ۱۴ فلسطینی و ۴ اسرایيلی کشته شده بودند.

اسرایيل می‌گوید: توانسته است راکت‌هایی را که نیمه ‌شب به سمت شهرک‌های اسرایيلی در نزدیکی نوار غزه پرتاب شده‌اند در هوا منهدم کند و تنها یکی از این راکت‌ها به خانه‌یی در شهر اشکون برخورد کرده است.
دور جدید درگیری میان اسرایيل و فلسطینی‌ها وارد سومین روز خود شده است. خشونت‌ها از روز جمعه آغاز شد یعنی زمانی که یکی از تک تیراندازهای جهاد اسلامی فلسطین به سمت سربازان اسرایيلی شلیک کرد و دست‌کم دو تن از آن‌ها را زخمی کرد.
در واکنش، اسرایيل با حملات هوایی به غزه دو تن از اعضای حماس را کشت. در همان روز دو معترض فلسطینی دیگر در نزدیکی مرز غزه توسط نیروهای اسرایيلی کشته شدند.
از روز شنبه حماس و سازمان جهاد اسلامی فلسطین در مجموع بیش از ۴۰۰ راکت به سمت شهرها و روستاهای اسرایيل شلیک کرده‌اند و اسرایيل با پرتاب خمپاره و حملات هوایی، به این راکت‌ها پاسخ داده است و حدود ۲۰۰ نقطه را در غزه هدف گرفته است.
اسرایيل جهاد اسلامی را به بی‌ثبات کردن مرزها و حماس را به عدم کنترل این گروه نظامی فلسطینی متهم کرده است.
اسرایيل می‌گوید: برای تشدید حملات آماده است. حماس و جهاد اسلامی نیز روز شنبه در بیانیه‌یی مشترک اعلام کردند: «اگر دشمن به تجاوزهای خود ادامه دهد، واکنش ما گسترده‌تر و دردناک‌تر خواهد بود.» جهاد اسلامی فلسطین هم‌چنین اعلام کرد: اسرایيل تا کنون اجرای مفاد توافق قاهره را که میان دو طرف وضع شده بود، به تأخیر انداخته است.
با اوج گرفتن این درگیری‌ها، سازمان ملل و مصر که پیش از این توانسته بودند با میانجی‌گری و برقراری آتش‌بس موقتاً به خشونت‌‌ها پایان دهند، بر تلاش‌های خود برای رسیدن به توافقی جدید افزوده‌اند.
درگیری‌ میان دو طرف در حالی تشدید شده است که اسرایيل تا دو هفته دیگر در تل‌آویو میزبان فینال مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۹ خواهد بود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1207422
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
426
1000
2434
1203756
4518
4470
1207422

آی‌پی شما: 3.239.214.173
امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402