جزییات افزایش مستمری بازنشستگان

دریافتی کمتر از ۱.۹ میلیون نداریم

رییس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری ‌بگیر با اشاره به این‌که در افزایش حقوق بازنشستگان بهترین مدل انتخاب شد، گفت: در مجموع دریافتی هیچ بازنشسته‌یی در سال جاری کم‌تر از ۱.۹ میلیون نیست.

علی‌اصغر بیات با اشاره به پیش‌نهاد افزایش سطح حقوق بازنشستگان، اظهار داشت: با توجه به این‌که بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی و خانواده‌های آنان، جمعیت قابل توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند به همین دلیل موضوع افزایش حقوق سایر سطوح خصوصاً بازنشستگان و مستمری ‌بگیران تحت پوشش این سازمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی گفت: به همین دلیل باید با توجه به مشکلات معیشتی و مقابله با اثرات و پی‌آمدهای تورم موجود، حداکثر تلاش در راستای حفظ قدرت خرید و جلوگیری از آسیب پذیری بیش‌تر اقشار کم درآمد، به ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی صورت پذیرد.
وی ادامه داد: انصافاً تلاش‌ها و زحمات بسیاری در این خصوص کشیده شد و جلسات و نشست‌های کارشناسی و تخصصی متعددی با حضور هم‌کارانم در کانون عالی برگزار شد.
بیات با بیان این‌که در جلسه ۳ ساعته که با حضور سرپرست سازمان تأمین اجتماعی و مدیران و کارشناسان آن برگزار شد بحث‌های طولانی، تخصصی و فشرده‌ صورت گرفت و ۵ سناریو و پیش‌نهاد مختلف در این زمینه مطرح شد گفت: در نهایت با در نظر گرفتن همه‌ی ملاحظات، شرایط کلان، صرفه و صلاح، بهترین الگو و مدل پیش‌نهادی مورد تبادل نظر و توافق قرار گرفت.
رییس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور با اشاره به این‌که در تعیین میزان افزایش حقوق سایر سطوح دست‌مزد به ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، بهترین مدل با توجه به جمیع شرایط اتخاذ شد اظهار داشت: در واقع الگوی نهایی پیش‌نهادی ما مصوبه‌ی شورای عالی کار بود که به عقیده‌ی بنده بهترین گزینه است.
وی گفت: مقرر شد حقوق سایر سطوح از جمله بازنشستگان و مستمری بگیران ۱۳ درسد به اضافه مبلغ ۲۶۱۰۰۰ تومان محاسبه و از اردی‌بهشت ماه سال جاری پرداخت شود که البته این مصوبه پس از بررسی هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی برای تصویب نهایی به هیأت دولت ارسال می‌شود.
بیات به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: بی تردید این میزان افزایش حقوق و مستمری، جبران هزینه‌های ضروری ناشی از افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم را که بازنشستگان و مستمری بگیران مدت‌هاست با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، را نمی‌کند و ما انتظار داریم با اعمال سیاست‌های حمایتی و نگاه ویژه به این افراد، از حجم مشکلات آن‌ها کاسته شود و حتماً پی‌گیری‌های لازم در این زمینه را از طرق مختلف انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به این‌که ۵۵ درشد بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل بگیر و زیر حداقل بگیر هستند، گفت: بر اساس ماده ۱۱۱ تأمین اجتماعی حقوق و مستمری حداقل بگیرها ۵/۳۶ درسد افزایش پیدا کرده است و از یک میلیون و ۱۱۱۱۰۲۶ تومان به یک میلیون و ۱۵۱۶۸۲۳ تومان می‌رسد.
وی تأکید کرد: در مجموع با در نظر گرفتن موارد جانبی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال ۹۸ کم‌تر از ۱۹۰۰۰۰۰ تومان نخواهد بود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221774
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
240
365
1342
1219680
2853
16017
1221774

آی‌پی شما: 3.142.197.198
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403