آسانژ از سفارت اکوادور اخراج می‌شود

پایگاه اینترنتی ویکی لیکس اعلام کرد: جولین آسانژ، بنیان‌گذار این وبسایت قرار است طی ساعات یا روزهای آینده از سفارت اکوادور در لندن اخراج شود.

ویکی لیکس این خبر را به نقل از یک منبع عالی رتبه دولت اکوادور اعلام کرده است. بنا به گفته این وبسایت اکوادور با بریتانیا برای بازداشت جولین آسانژ به توافق رسیده است. طبق این گزارش دولت اکوادور به دلیل انتشار گزارش‌هایی درباره‌ی لنین مورانو، رییس جمهوری اکوادور از سوی ویکی لیکس، تصمیم به اخراج جولین آسانژ گرفته است.
جولین آسانژ از سال ۲۰۱۲ تاکنون در سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کند. وی پس از آن‌که دادگاهی در بریتانیا رای به استرداد او به سوئد داد، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد.
جولین آسانژ در سال ۲۰۱۰ متهم به آزار جنسی در سوئد شد. این در حالی است که این پرونده در سال ۲۰۱۷ در سوئد مختومه اعلام شد. با این حال بریتانیا هم‌چنان به دنبال بازداشت جولین آسانژ به دلیل نقض شرایط آزادی مشروط خود است. بنیان‌گذار ویکی لیکس که در سفارت اکوادور در لندن مانده است اعلام کرد: نگران احتمال استرداد خود به آمریکا به دلیل انتشار اسناد دولت آمریکا توسط پایگاه اینترنتی ویکی لیکس است.
دولت اکوادور روز جمعه در واکنش به ادعای اخراج احتمالی جولین آسانژ از سفارت این کشور اعلام کرد: به شایعات توهین آمیز درباره‌ی لغو پناهندگی بنیان‌گذار ویکی لیکس پاسخ نخواهد داد.
اکوادور هم‌چنین تأکید کرده است که تصمیمات خود را به طور مستقل اتخاذ خواهد کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1216473
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
719
947
4313
1204988
13569
4470
1216473

آی‌پی شما: 34.204.196.206
امروز: پنج شنبه، 09 فروردين 1403