نخست وزیر لبنان به هنگام استعفاء:

فساد مزمن موجب انفجار بیروت شد

از زمان انفجار بزرگ در بندر بیروت اعتراضات و فشارهای بسیاری به دولت لبنان وارد می‌شود، فشاری که امروز دوشنبه ۲۰ امرداد (۱۰ اوت) استعفای دولت را به دنبال داشت.


هنوز مشخص نیست که برنامه میشل عون، رییس جمهور لبنان چه خواهد بود. آیا او از نمایندگان پارلمان خواهد خواست تا برای یافتن نخست وزیری تازه تلاش کنند یا دستور به برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی خواهد داد.
در طی سه روز اخیر خیابان‌های بیروت شاهد اعتراضات مردم خشمگین نسبت به عمل‌کرد دولت و وضعیت کشور بوده است. برخی از وزارت‌خانه‌ها و ساختمان‌های دولتی از جمله ساختمان وزارت خارجه به دست معترضان خشمگین افتاده بود.
فساد مزمن موجب انفجار بیروت شد
حسان دیاب، نخست وزیر مستعفی لبنان با اشاره به این‌که وجود فساد مزمن در کشور و طبقات سیاسی باعث فاجعه بیروت شد گفت: کسانی که فساد آن‌ها فاجعه انفجار بیروت را آفرید، باید از خود خجالت بکشند که با دولت من که موفقیتش وجود آن‌ها را تهدید می‌کند، هم‌کاری نکردند.
حسان دیاب افزود: واقعیت‌ها را جعل و حقایق را تحریف کردند و گناه بزرگی مرتکب شدند؛ چراکه می‌دانند موفقیت دولت به معنای تغییر این طبقات است.
او گفت: فساد از کشور هم بزرگ‌تر است و نمی‌توان از آن خلاصی یافت و یکی از نمونه‌های فساد در موضوع انفجار بندر بیروت نمایان شد و مشخص شد که حجم فاجعه بزرگ‌تر از آن است که قابل توصیف باشد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221548
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
14
365
1116
1219680
2627
16017
1221548

آی‌پی شما: 3.15.235.196
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403