سومین وزیر کابینه لبنان کناره‌گیری کرد

در پی بی‌ثباتی سیاسی در لبنان پس از انفجار مهیب بیروت، ماری کلود نجم وزیر دادگستری که متعلق به اقلیت مسیحی این کشور است روز دوشنبه ۱۰ اوت (۲۰ امرداد) از سمت خود کنار رفت.


کلود نجم سومین وزیر لبنانی است که از زمان انفجار بیروت از پست خود استعفا می‌دهد. بنابر گزارش‌ها، وی علت استعفای خود را انفجار سه‌شنبه گذشته و اعتراضات خیابانی روز‌های اخیر لبنان خوانده است.
پیش از این وزیر محیط زیست و وزیر اطلاع رسانی لبنان نیز از سمت خود کنار رفته بودند. منال عبدالصمد، وزیر اطلاع‌رسانی دولت لبنان روز یک‌شنبه در یک نطق تلویزیونی خطاب به مردم لبنان، از آن‌ها عذرخواهی کرده و گفته بود: «پس از فاجعه‌یی که در بیروت رخ داد، استعفایم را ارائه کرده‌ام».
استعفای سه عضو کابینه پس از آن روی می‌دهد که مردم خشمگین از ناکارآمدیِ دولت لبنان و آسیب دیده از انفجار مهیب روز سه‌شنبه، به خیابان‌های بیروت آمده و شماری از ساختمان‌های دولتی از جمله وزارت خارجه را برای مدتی تسخیر کردند. از جمله خواسته‌های تظاهرکنندگان، استعفای نخست‌وزیر حسان دیاب است.
دولت لبنان بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی در ژانویه ۲۰۲۰ به نخست وزیری حسان دیاب تشکیل شد. در ماه‌های گذشته بحران اقتصادی در لبنان شدت گرفته بود و افزایش بیکاری و تورم و کاهش ارزش پول ملی، بر حجم نارضایتی‌ها و اعتراضات خیابانی در سراسر این کشور به شدت افزوده است.
مروان عبود، فرماندار بیروت، با اعلام این مطلب گفت هنوز ده‌ها نفر که بیشت‌ر آن‌ها کارگران خارجی هستند جزو مفقودین به شمار می‌روند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221691
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
157
365
1259
1219680
2770
16017
1221691

آی‌پی شما: 18.217.116.183
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403