نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی

ترامپ دو ایالت کلیدی را از دست داد

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در دو ایالت پنسیلوانیا و ویسکانسین حکایت از پیش‌تازی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به دونالد ترامپ، رییس جمهوری فعلی ایالات متحده دارد که به زعم شرکت کنندگان در این نظرسنجی عمل‌کرد خوبی در مهار شیوع ویروس کرونا نداشته است.


نتایج نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس آمریکا که با هم‌کاری بنگاه افکارسنجی یوگاو انجام شده نشان می‌دهد، بایدن در ایالت زادگاهش یعنی پنسیلوانیا نظر مثبت ۴۹ درسد از رای دهندگان احتمالی را به خود جلب کرده؛ در حالی که ۴۳ درسد رای دهند‌گان احتمالی این ایالت هم‌چنان حامی ترامپ هستند.
هم‌چنین در ایالت ویسکانسین نیز نامزد دموکرات‌ها توانسته در میان ۴۸ درسد مشارکت کنندگان احتمالی در انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان) محبوبیت به دست‌آورد و در مقابل رییس جمهوری ایالات متحده تاکنون موفق شده است نظر مساعد ۴۲ درسد رای دهندگان احتمالی را حفظ کند.
در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، ترامپ ۴۷.۲۲ درسد آرای ایالت ویسکانسین را در مقابل ۴۶.۴۵ درسد آرای هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات، کسب کرده بود. در ایالت پنسیلوانیا نیز ترامپ موفق به جلب ۴۸.۲ درسد آرا در برابر ۴۷.۵ درسد آرای کلینتون شده بود.
نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۷ درسد مردم هر دو ایالت معتقدند که جو بایدن در صورت احراز مقام ریاست جمهوری عمل‌کرد بهتری نسبت به ترامپ در مقابله با همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ خواهد داشت. در مقابل ۳۷ درسد ساکنان پنسیلوانیا و ۳۲ درسد مردم ویسکانسین بر این باورند که مدیریت شیوع ویروس کرونا در دوره ریاست جمهوری ترامپ قطعاً بهتر از دوره احتمالی ریاست جمهوری بایدن است.
با این حال، نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی در مورد توانمندی دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری در مدیریت اقتصاد آمریکا متفاوت از مهار شیوع ویروس کروناست. به طوری که ۴۶ درسد مردم ایالت پنسیلوانیا بر این باورند که ترامپ توانمندی بالاتری نسبت به آقای بایدن(۴۵ درسد) در مدیریت اقتصاد کشور دارد.
این فاصله ۱ درسدی در ایالت ویسکانسین ۴ درسد است. چنان که ۴۷ درسد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که مدیریت اقتصادی ترامپ بهتر از بایدن است، در حالی که حامیان مدیریت اقتصادی آقای بایدن ۴۳ درسد رای دهندگان احتمالی در این ایالت هستند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221921
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
387
365
1489
1219680
3000
16017
1221921

آی‌پی شما: 18.216.233.58
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403