وزیر اطلاع‌رسانی لبنان ضمن عذرخواهی از معترضان لبنانی استعفا کرد

منال عبدالصمد، وزیر اطلاع‌رسانی دولت لبنان روز یک‌شنبه از سمت خود استعفا کرد. او در یک نطق کوتاه تلویزیونی خطاب به مردم لبنان، از آن‌ها عذرخواهی کرد و گفت: «پس از فاجعه‌یی که در بیروت رخ داد، استعفایم را ارائه کرده‌ام.»


عبدالصمد از مردم لبنان به خاطر عدم برآورده کردن خواسته‌های‌شان عذرخواهی کرد.
استعفای او یک روز پس از آن روی داد که مردم خشمگین از ناکارآمدیِ دولت لبنان و آسیب دیده از انفجار مهیب روز سه‌شنبه، به خیابان‌های بیروت آمده و حتا بعضی از ساختمان‌های دولتی از جمله وزارت خارجه را برای مدتی تسخیر کردند.
صلیب سرخ لبنان در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در جریان درگیری‌های روز گذشته، دست‌کم ۶۵ نفر زخمی و روانه بیمارستان شده و ۱۸۵ نفر نیز در محل مداوا شده‌اند. این اعتراضات ۱ کشته نیز برجای گذاشت که گفته می‌شود از نیروهای پلیس بوده است.
قربانیان خارجی انفجار بیروت
آخرین گزارش‌ها درباره خسارات جانیِ انفجار بزرگ روز سه‌شنبه که دست‌کم ۱۵۸ کشته ۶۰۰۰ زخمی برجای گذاشت، از حضور دست‌کم ۴۳ سوری در میان قربانیان حکایت دارد.
سانا، خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از سفارت این کشور در لبنان اعلام کرد که این آمار نهایی نیست و سفارت به تلاش‌های خود برای پی‌گیری اوضاع شهروندان سوری مقیم لبنان ادامه می‌دهد.
بنا بر اعلام وزارت کشور استرالیا یک کودک دو ساله شهروند این کشور نیز در این انفجار جان خود را از دست داده است.
پیش از این خبر درگذشت همسر سفیر هلند در پی شدت جراحات وارده از این انفجار نیز اعلام شده بود.
جنگ داخلی در سوریه موجب ورود سدها هزار سوری آواره به خاک لبنان شده است. آن‌ها با دریافت حقوقی معمولاً پایین‌تر از استاندارد در بخش‌های مختلف اقتصاد لبنان مشغول به فعالیت هستند. در بندر بیروت نیز تعداد زیادی از کارگران سوری در روز ۴ آگوست مشغول کار بودند که انفجار هزاران تن نیترات آمونیوم موجب کشته شدن دست‌کم ۴۳ تن از آن‌ها شد.
حاصل انفجار بیروت، گودالی به عمق ۴۳ متر
یک مقام امنیتی لبنان صبح یک‌شنبه به نقل از کارشناسان فرانسوی اعلام کرد که ارزیابی‌‌ها محل انفجار بندر بیروت نشان از ایجاد گودالی با عمق ۴۳ متر در زمین دارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1229161
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
306
685
7211
1220432
10240
16017
1229161

آی‌پی شما: 18.217.84.171
امروز: جمعه، 07 ارديبهشت 1403