در واکنش به برخی اعتراضات؛

عاملان انفجار بیروت محاکمه می‌شوند

نخست وزیر لبنان در سخنانی اعلام کرده که برگزاری انتخابات زودهنگام تنها راه برون رفت از بحران کنونی این کشور است.


حسان دیاب، نخست وزیر لبنان اعلام کرده است که برای خروج از بحران کنونی چاره‌یی جز برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام نیست.
نخست‌وزیر لبنان گفت چه کسانی از ماندن نیترات آمونیوم در انبارهای بندر نفع می‌برده‌اند. همه کسانی که مسوول انفجار هستند بازجویی و محاکمه خواهند شد.
نخست وزیر لبنان که در نشست خبری با خبرنگاران حضور داشت، بر مجازات عاملان و مسوولان حادثه انفجار بیروت تأکید کرد.
حسن دیاب در حالی این سخنان را در میان خبرنگاران مطرح می‌کرد، که هم‌زمان اعتراضاتی در این شهر با درخواست محاکمه مقصران فاجعه بیروت جریان داشت و در این ارتباط نیز نخست وزیر لبنان گفت: فساد باعث انفجار بندر بیروت شد و دولت به مبارزه با فساد ادامه خواهد داد.
دیاب هم‌چنین در این سخنان تأکید کرد که بدون برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام نمی‌توان از بحران فعلی خارج شد و به همین دلیل در نشست این هفته کابینه موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام را مطرح خواهد کرد.
به گفته نخست وزیر لبنان، این کشور در حال حاضر با یک فاجعه بزرگ مواجه است و نیاز به حمایت دارد.
در ارتباط با پی‌گیرد قضایی عاملان انفجار بیروت نیز، دیاب گفت: چه کسی یا کسانی از ماندن مواد نیترات آمونیوم در انبارهای بندر ذی‌نفع بودند؟ پس همه افراد یا مسوولانی که در انفجار بیروت نقش داشته باشند یا کوتاهی کرده باشند از مجازات رها نخواهد شد.
وی افزود: تا دو ماه دیگر مسوولیت دولت را برعهده خواهم داشت و طی این مدت جریان‌های سیاسی باید برای برون‌رفت از بحران به توافق برسند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1216877
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
22
1101
4717
1204988
13973
4470
1216877

آی‌پی شما: 3.237.65.102
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403