بیش از ۵۷۰۰۰ نفر با امضای طوماری از فرانسه خواستند کنترل لبنان را در دست بگیرد

جمع قابل توجهی از شهروندان لبنان با امضای طوماری خواستار آن شدند که لبنان بار دیگر و دست‌کم برای ۱۰ سال آینده تحت حاکمیت فرانسه قرار بگیرد؛ تنها در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۷۰۰۰ نفر این طومار را امضا کرده‌اند.


لبنان به مدت ۲۳ سال یعنی تا سال ۱۹۴۳ م تحت قیمومیت فرانسه بود و امضای این طومار در زمانی آغاز شد که امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه برای اعلام حمایت خود از مردم بحران زده این کشور، وارد بیروت شده بود.
در این طومار اعلام شده است که «ناتوانی کامل دولت لبنان در مدیریت کشور و تأمین امنیت آن» مردم را کاملاً خسته و ناامید کرده است.
در متن این طومار آمده است: «لبنان با داشتن سیستمی ناکارآمد و فاسد، آخرین نفس‌های خود را می‌کشد. ما معتقدیم برای ایجاد یک حکومت سالم و بادوام، ضروری‌ست که لبنان بار دیگر به کنترل فرانسه درآید.»
در این طومار به فعالیت‌های شبه‌نظامیان و سازمان‌های تروریستی در لبنان نیز اشاره شده است و در ادامه آمده است: «از زمانی که فرانسه این کشور را ترک کرده، لبنان فقط در حال غرق شدن است و همواره دچار جنگ داخلی، بحران اقتصادی و سیاسی و درگیری‌های مرزی بوده است.»
یکی از امضا کنندگان این طومار می‌گوید: «نمی‌دانم آیا رهبران لبنان تا این اندازه فروتن خواهند بود تا بی‌کفایتی و ناکامی‌های‌شان را تأیید کنند یا خیر.
لبنان استراتژی اقتصادی ندارد و زندگی مردم روز به روز می‌گذرد.»
اگرچه لبنان در ۲۲ نوامبر ۱۹۴۳ م رسماً استقلال خود را اعلام کرد اما تا زمان تخلیه کامل نیروهای انگلیسی و فرانسوی از این کشور یعنی تا سال ۱۹۴۶ م عملاً مستقل نبود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228784
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
614
2878
6834
1220432
9863
16017
1228784

آی‌پی شما: 3.142.98.108
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403