دادگاه انقلاب روح‌الله زم را به اعدام محکوم کرد

غلام حسین اسماعیلی، سخن‌گوی قوه قضائیه ایران اعلام کرد روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز به جرم « افساد فی الارض» به اعدام محکوم شده است.


سخن‌گوی قوه قضائیه ایران گفت: «دادگاه ۱۳ مورد از عناوین ریز اتهامات را توام با هم از مصادیق افساد فی الارض دانسته و بدین جهت حکم اعدام صادر کرده است.»
وی افزود: «[دادگاه] چند مورد دیگر که در زمره مصادیق افساد فی الارض نبوده است را مجازات حبس تعیین کرده است.»
به گفته غلام‌حسین اسماعیلی حکم صادره علیه روح الله زم «غیر قطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور» است. روح الله زم در جلسه دادگاهش اتهام «افساد فی‌الارض» را رد کرده بود.
روح‌الله زم، فرزند محمد علی زم، رییس اسبق سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و حوزه هنری است. سپاه پاسداران ایران مهر ماه سال گذشته اعلام کرد که در «یک عملیات اطلاعاتی پیچیده» موفق شده است روح الله زم، از مخالفان سیاسی مقیم فرانسه را بازداشت کند. روزنامه فرانسوی «فیگارو» پیش از این گزارش داده بود که نیروهای اطلاعاتی ایران به روح الله زم وعده داده بودند تا با سفر به عراق می‌تواند با آیت الله علی سیستانی دیدار کند. به گزارش فیگارو مسوولان اطلاعاتی ایران پیش از سفر روح الله زم به عراق او را در بغداد بازداشت کردند.
در گزارش فیگارو آمده بود که مقامات فرانسه مانع از سفر روح الله زم به عراق نشده بودند.
صدا و سیمای ایران پس از بازداشت روح الله زم تصاویری از او پخش کرد که وی در آن از اقدامات خود ابراز «پشیمانی» می‌کرد. صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم‌چنین برنامه‌هایی مستند پخش کرده بود که روح الله زم در آن‌ها به ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهایی مانند آمریکا، بریتانیا، فرانسه، استرالیا، عربستان و اسرائیل متهم شده بود.
بسیاری از مدافعان حقوق بشر بر این باور هستند که متهمان در ایران تحت فشار مجبور به «اعترافات تلویزیونی» می‌شوند! آن‌ها معتقدند که این «اعترافات» با توجه به نقض حقوق متهمان ارزش حقوقی ندارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221361
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
192
242
929
1219680
2440
16017
1221361

آی‌پی شما: 3.145.163.58
امروز: جمعه، 31 فروردين 1403