رنگ سبز حزب «سبزها» و ارتباط با اسلام

اریک زمور، تحلیلگر و شخصیت پرنفوذ راست‌گرایان افراطی فرانسه، در یک برنامه تلویزیونی رنگ سبزی که نماد «سبزهای طرفدار محیط زیست» فرانسه است را به رنگ سبز نمادین در «اسلام» ربط داد.


زمور که هم‌کاری گسترده‌یی با حزب راستگرای افراطی «اتحاد ملی» به رهبری مارین لوپن دارد غیرمستقیم می‌گوید: مسلمانان و سبزهای فرانسه با یک‌دیگر هم‌کاری می‌کنند.
رنگ سبز بر اساس احادیث، رنگ مورد علاقه پیامبر اسلام بوده است و نمادی از این دین به شمار می‌رود.
این اظهار نظر با واکنش گسترده بسیاری از شهروندان فرانسوی روبه‌رو شده است که در انتخابات اخیر شهرداری‌ها به نامزدهای حزب سبز رای دادند.
زمور سابقه طولانی حضور در رسانه‌های فرانسه دارد، بیش از سه دهه؛ در سال ۲۰۱۱ به اتهام « توهین‌های نژادپرستانه» و در سال ۲۰۱۸ به علت «سخنان اسلام ستیز» و «تحریک خشونت آمیزعلیه مسلمانان» در دادگاه‌های فرانسه محکوم شده است.
اریک زمور در واکنش به پیروزی گسترده حزب سبزهای فرانسه در انتخابات شهرداری‌های فرانسه در روز یک‌شنبه به مجری شبکه «س نیوز» گفت: «سبزها حامی اصلی برداشتن مرزها، طرفدار مهاجران هستند و برای آن‌ها معنی ملیت فرانسوی شاید به اندازه یک توربین بادی بیش‌تر ارزش نداشته باشد. به صورت تصادفی می‌بینیم که رنگ نمادین آن‌ها همان رنگ نمادین اسلام است.»
پس از محکومیت‌های متعدد اریک زمور برخی از رسانه‌های فرانسوی که با او هم‌کاری می‌کردند از جمله شبکه «ام ۶» و «فرانس ۲» دیگر از اریک زمور را به برنامه‌های خود دعوت نکردند اما هم‌چنان سخنان مهاجرستیز و اسلام هراس او بازتاب ویژه‌یی در رسانه‌های فرانسوی دارد. مالک بسیاری از رسانه‌های فرانسوی معتقد هستند «حضور زمور در برنامه‌ها و یا مقاله‌های جنجالی او تعداد مخاطبان را افزایش می‌دهد.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228311
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
141
2878
6361
1220432
9390
16017
1228311

آی‌پی شما: 3.145.143.239
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403