حکم بازداشت ۲۲۸ نفر دیگر در ترکیه صادر شد

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: در پی انجام تحقیقاتی گسترده در وزارت دادگستری و ارتش ترکیه حکم بازداشت ۲۲۸ نفر به اتهام ارتباط با شبکه طراح کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ م صادر شده است.

دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ که ۲۵۰ کشته برجای گذاشت فشار بر مخالفان را افزایش داد به نحوی که تاکنون بارها از دستگیری گروهی افراد مظنون به ارتباط با فتح‌الله گولن، روحانی نوگرا و مخالف آنکارا خبر داده است.
آنکارا گولن را که اکنون در ایالات متحده آمریکا زندگی در تبعید را می‌گذراند به عنوان سرکرده اصلی شبکه‌یی از مخالفان این کشور و طراح کوتای سال ۲۰۱۶ معرفی کرده است و هم‌چنان انجام تحقیقات گسترده را برای یافتن افراد مظنون به ارتباط با این شبکه در تشکیلات نظامی و نهاد‌های دولتی ترکیه
در دستور کار قرار داده است.
دادستان‌هایی که روی این پرونده کار می‌کنند در پی انتشار آخرین دور از تحقیقات خود که در میان پرسنل نیروی‌های مسلح ترکیه انجام شده است، حکم دستگیری ۱۵۷ نفر از جمله ۱۰۱ افسر نظامی مشغول به خدمت را صادر کرده‌اند.
تحقیقاتی که منجر به دستگیری و بازداشت نظامیان ترکیه شد ابتدا در ازمیر،‌ استان غربی ترکیه متمرکز بود اما سپس به ۴۳ استان دیگر این کشور گسترش یافت.
از سوی دیگر دادستان‌های آنکارا،‌ پایتخت ترکیه نیز به تازگی حکم دستگیری ۷۱ نفر را در چارچوب تحقیقات در دستگاه قضایی این کشور صادر کرده‌اند.
به گزارش آناتولی ۳۳ تن از افرادی که به ظن ارتباط با فتح‌الله گولن پس از انجام تحقیقات در دستگاه قضایی ترکیه دستگیر شده‌اند از کارمندان فعلی وزارت دادگستری هستند.
۸۰۰۰۰ نفر از افرادی که در چارچوب تحقیقات دولتی پس از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ دستگیر شده‌اند هم‌چنان در انتظار برپایی جلسات محاکمه در دستگاه قضایی این کشور هستند. این در حالی است که در دوره یاد شده دست کم ۱۵۰۰۰۰ کارمند دولت و پرسنل نظامی این کشور اخراج و یا از انجام فعالیت به طور موقت منع شده‌اند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228080
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
2788
1181
6130
1220432
9159
16017
1228080

آی‌پی شما: 3.21.248.47
امروز: چهارشنب، 05 ارديبهشت 1403