ترامپ در کاخ سفید می‌ماند

مجلس سنای آمریکا دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور را از دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره تبرئه کرد.

به این ترتیب دونالد ترامپ تا پایان اولین دوره ریاست جمهوری خود در کاخ سفید باقی خواهد ماند.
در رای گیری مجلس سنا در مورد اتهام سوءاستفاده از قدرت ۵۲ سناتور رای به تبرئه دونالد ترامپ دادند و ۴۸ سناتور نیز رییس جمهوری ایالات متحده را مجرم دانستند. میت رامنی، سناتور ایالت یوتا تنها عضو جمهوری‌خواه سنا بود که به هم‌راه ۴۷ سناتور دموکرات دونالد ترامپ را در زمینه‌ی سوءاستفاده از قدرت مجرم شناخت.
در دومین رای گیری مجلس سنا که در مورد اتهام کارشکنی در کار کنگره انجام شد ۵۳ سناتور رای به تبرئه دونالد ترامپ دادند و ۴۷ سناتور نیز او را مجرم تشخیص دادند. هر ۵۳ عضو جمهوری‌خواه سنا رای به تبرئه دونالد ترامپ دادند. در مقابل ۴۷ عضو دموکرات مجلس سنا نیز او را مجرم شناختند.
دموکرات‌ها برای برکناری دونالد ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا به رای موافق ۶۷ سناتور به یکی از دو ماده استیضاح نیاز داشتند.
رییس جمهوری ایالات متحده در واکنش به رای مجلس سنا اعلام کرد که در کاخ سفید در این مورد سخن‌رانی خواهد کرد.
با رای گیری مجلس سنا پرونده سومین طرح استیضاح رییس جمهوری آمریکا در طول تاریخ این کشور بسته شد. مجلس سنای آمریکا پیش از این تنها دو بار در سال های ۱۸۶۸ و ۱۹۹۸ در مورد مواد استیضاح اندرو جانسون و بیل کلینتون رای گیری کرده بود. این دو رییس جمهوری آمریکا نیز مانند دونالد ترامپ با رای سناتورها در سمت خود باقی مانده بودند.
مجلس نمایندگان ایالات متحده ۲۷ آذر دو ماده طرح استیضاح رییس جمهوری را تصویب کرده بود. جلسات محاکمه دونالد ترامپ از ۲ هفته پیش در مجلس سنا آغاز شده بود. ریاست جلسات محاکمه دونالد ترامپ در مجلس سنا با جان رابرتز، رییس دیوان عالی آمریکا بود.
رای گیری مجلس سنا در مورد مواد استیضاح دونالد ترامپ یک روز پس از حضور او در برابر اعضای کنگره برای ایراد سخن‌رانی سالانه خود انجام شد.
رییس جمهوری آمریکا پس از آن‌که در ساختمان کنگره در جایگاه سخن‌ران قرار گرفت از فشردن دست نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان خودداری کرد.
این اقدام دونالد ترامپ حدود یک ساعت بعد و پس از پایان سخ‌نرانی رییس جمهوری با واکنش نانسی پلوسی روبه‌رو شد. رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده بلافاصله پس از پایان سخن‌رانی دونالد ترامپ متن این سخن‌رانی را در برابر دوربین‌ها پاره کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1217083
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
228
1101
4923
1204988
14179
4470
1217083

آی‌پی شما: 34.207.180.141
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403