دونالد ترامپ در نطق سالانه دوباره‌ ایران را به مذاکره دعوت کرد

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا در نطق سالانه‌ی خود در کنگره با دفاع از کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی بار دیگر دولت‌مردان ایرانی را به مذاکره دعوت کرد.

رییس جمهوری آمریکا در بخشی از سخنان درباره عملیات ش قاسم سلیمانی گفت: تروریست مسوول کشتن گروهبان هاک، قاسم سلیمانی بود. او با فراهم کردن بمب کنار جاده‌یی مرگ‌بار، جان کریس را گرفت. سلیمانی بی‌رحم‌ترین قصاب رژیم ایران بود، هیولایی که مسوول کشته و زخمی شدن هزاران نظامی آمریکایی در عراق بود. به عنوان مهم‌ترین تروریست جهان، سلیمانی مرگ تعداد بی‌شماری از زنان، مردان و کودکان را سازماندهی کرده بود. او حمله ماه دسامبر به نیروهای ایالات متحده در عراق را هدایت کرده بود و به طور جدی به دنبال برنامه‌ریزی حملات جدید بود. برای همین ماه گذشته به دستور من، ارتش ایالات متحده با عملیاتی دقیق و بی‌عیب و نقص، سلیمانی را کشت و به رعب‌انگیزی شیطانی او برای همیشه خاتمه داد!
ترامپ هم‌چنین گفت: پیام ما برای تروریست‌ها روشن است و آن این‌که شما هرگز از دست عدالت آمریکایی نمی‌توانید بگریزید، اگر به شهروندان ما حمله کنید، جان‌تان را از دست می‌دهید.
دونالد ترامپ هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان به اعتراضات آبان ‌ماه در ایران اشاره کرد و گفت:‌ در ماه‌های اخیر دیدیم که ایرانیان صدا را علیه حاکمان ستمگرشان بلند کردند. رژیم ایران باید تلاش برای دست‌یابی به تسلیحات هسته‌یی را کنار بگذارد و از گسترش ترور، مرگ و ویرانگری دست بردارد و برای منافع مردم تلاش کند.
رییس جمهوری آمریکا با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: به خاطر تحریم‌های شدید ما، اقتصاد ایران تضعیف شده است. ما می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم که در مدت زمان کوتاهی اقتصاد را خیلی بهتر کنند اما شاید غرور بیش از حد یا حماقت بیش‌تر از حد اجازه نمی‌دهد که این کمک را درخواست کنند. ما آماده‌ایم، باید دید که آن‌ها چه مسیری را انتخاب می‌کنند، کاملاً به آن‌ها بستگی دارد.
عزم ترامپ برای خروج نیروها از افغانستان
دونالد ترامپ در این سخن‌رانی، بار دیگر از تمایل خود برای خروج سربازان آمریکایی از افغانستان سخن گفت و افزود: ایالات متحده وظیفه حفظ نظم در افغانستان را برعهده ندارد. وی افزود: واشنگتن در حال تلاش برای پایان دادن به جنگ‌های آمریکا در خاورمیانه است.
رییس جمهوری آمریکا با اشاره به یک‌سال و شش ماه مذاکره با طالبان گفت که این مذاکرات باعث خواهد شد که ارتش آمریکا در مقابل تضمین طالبان در مبارزه با تروریسم و آغاز مذاکرات صلح، به تدریج از افغانستان خارج شود.
رییس جمهوری ایالات متحده در این سخن‌رانی به طور کوتاهی به طرح صلح بین اسراییل و فلسطینی‌ها پرداخت و با اشاره به این‌که تمام تلاش‌های گذشته شکست خورده است، گفت: باید برای ثبات در منطقه و آینده بهتر برای میلیون‌ها جوان در منطقه تلاش کنیم.
دفاع دونالد ترامپ از عمل‌کرد در داخل خاک آمریکا
رییس جمهوری آمریکا در این سخن‌رانی از وعده‌های انتخاباتی خود و این‌که به همه‌ی آن‌ها عمل کرده است سخن گفت و تأکید کرد: نتایج کار باورنکرنی است و ثروت آمریکا در حال افزایش و آینده آمریکا درخشان است.
او گفت: از زمان انتخاب به مقام ریاست جمهوری ایالات متحده، ۷ میلیون شغل ایجاد شده است که ۵ میلیون بیش‌تر از پیش‌بینی کارشناسان در دولت قبلی است و نرخ بی‌کاری به کم‌ترین میزان آن در نیم قرن گذشته رسیده است.
ترامپ هم‌چنین با حمله به سوسیالیسم گفت: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که سوسیالیسم سیستم درمانی آمریکا را نابود کند. او نیکلاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا را دیکتاتور سوسیالیست ونزوئلا خطاب کرد و در حالی که از خوان گوایدو که در این سخن‌رانی حاضر بود به عنوان رییس جمهوری مشروع ونزوئلا نام برد، اعلام کرد: آمریکا در مبارزه سخت ونزوئلایی‌ها برای آزادی، پشتی‌بان مردم ونزوئلا است.
او افزود: سوسیالیسم کشورها را نابود می‌کند اما همواره به یاد داشته باشید که آزادی جان‌ها را متحد می‌کند.
نطق سالانه دونالد ترامپ هم‌چنین با حاشیه‌هایی هم‌راه بود از جمله این‌که رییس جمهوری آمریکا در بدو ورود به کنگره از دست دادن با نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا خودداری کرد و در مقابل هم نانسی پلوسی سخنان تشریفاتی پیش از آغاز سخن‌رانی دونالد ترامپ را ایراد نکرد و هنگامی که سخن‌رانی ترامپ به پایان رسید برگه‌های سخن‌رانی او را مقابل چشم حاضران پاره کرد!
در این مراسم هنگامی که دونالد ترامپ از حق حمل سلاح دفاع می‌کرد نیز مردی که دخترش در تیراندازی سال ۲۰۱۸ م در دبیرستانی در فلوریدا کشته شده بود به سخنان ترامپ اعتراض کرد که باعث شد او را از محل سخن‌رانی به بیرون هدایت کنند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1217210
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
355
1101
5050
1204988
14306
4470
1217210

آی‌پی شما: 44.200.27.175
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403