صبرمان لبریز می‌شود

رییس جمهوری ترکیه با هشدار به روسیه از مسکو خواست تا حملات ارتش سوریه در ادلب پایان یابد.

رجب طیب اردوغان، با اشاره به این‌که بخش زیادی از نیروهای ترکیه در ادلب به سر می‌برند، افزود: روسیه به توافقات در نشست‌های آستانه و سوچی متعهد نیست.
ریيس جمهوری ترکیه در ادامه اظهار داشت: در صورتی که روسیه به این توافق‌نامه پای‌بند باشد ما نیز صادقانه به راه خود ادامه می‌دهیم. در حال حاضر روسیه صادق نیست. اگر روسیه، متحد صادق ترکیه است، روی‌کرد خود را نشان خواهد داد یا در سوریه روند دیگری در پی خواهد گرفت، یا روی‌کرد در قبال ترکیه متفاوت خواهد بود.
وی افزود: ما تا کنون صبر کردیم ولی دیگر نمی‌توانیم. این یک تهدید نیست ولی ما انتظار داریم که مسکو تذکرات لازم را به دمشق در خصوص متوقف کردن این روند بدهد.
اردوغان در ادامه صحبت‌ها با اشاره به این‌که در حال ساخت خانه‌هایی برای سوری‌هایی که از ادلب در حال فرار به سمت مرز ترکیه هستند، افزود: چیزی از روند آستانه پیرامون سوریه باقی نمانده است. این‌که ترکیه، روسیه و ایران چه کاری برای احیای مجدد این روند انجام خواهند داد در آینده خواهیم دید.
پیش از این هم وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌یی به ارتش سوریه هشدار داد تا مواضع نیروهای این کشور را در ادلب بمباران نکند در غیر این صورت با واکنش سریع آنکارا مواجه خواهد شد.
ارتش سوریه توانست کنترل کامل شهر النعمان در استان ادلب که از آن به عنوان آخرین پایگاه نیروهای شبه نظامی ستیزه‌جو را در این کشور یاد می‌شود، به دست آورد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1216080
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
326
947
3920
1204988
13176
4470
1216080

آی‌پی شما: 44.222.116.199
امروز: پنج شنبه، 09 فروردين 1403