نشت نفت در اقیانوس هند

جمهوری موریس وضعیت اضطراری زیست محیطی اعلام کرد

جزیره موریس در جنوب‌غرب اقیانوس هند پس از نشت نفت از یک کشتی ژاپنی در نزدیکی سواحل این جزیره، وضعیت اضطراری زیست محیطی اعلام کرد.


تصاویر ماهواره‌یی لکه سیاه در حال گسترشی را در آب‌های فیروزه‌یی این جزیره نشان می‌دهند و دولت این موضوع را «بسیار حساس» توصیف کرده است.
مقام‌های موریس اعلام کرده‌اند که این کشتی نزدیک به ۴۰۰۰ تن سوخت حمل می‌کرد و ترک‌هایی در بدنه آن ظاهر شده است.
پراویند جوگنوت، نخست‌وزیر جمهوری موریس روز جمعه گفت: از فرانسه درخواست کمک کرده‌اند. وی افزود که «این یک خطر برای جمعیت ۱.۳ میلیون نفری موریس است.»
جزیره فرانسوی ریونیون، نزدیک‌ترین هم‌سایه با موریس است و وزیر خارجه فرانسه می‌گوید که این کشور یکی از برجسته‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی موریس و از بزرگ‌ترین شرکای تجاری این کشور است.
فرانسه در بیانیه‌یی روز شنبه ۸ اوت (۱۸ امرداد) گفت که یک هواپیمای نظامی تجهیزات کنترل آلودگی را به جزیره موریس منتقل می‌کند و یک کشتی با تجهیزات بیش‌تر به سمت این جزیره روانه می‌شود.
کاوی رامانو، وزیر محیط زیست موریس تأکید کرد که این کشور در شرایط بحرانی زیست محیطی قرار دارد.
وی روز پنج‌شنبه گذشته به خبرنگاران گفت که پس از شناسایی یک شکاف روی بدنه کشتی، گروه نجاتی که مشغول کار روی کشتی بود، تخلیه شدند.
حدود ۴۰۰ سدآب‌راه نیز در اطراف کشتی کار گذاشته شده است تا نشت نفت کنترل و مهار شود.
دولت جمهوری موریس در بیانیه‌یی گفته است که این کشتی در تاریخ ۲۵ ژوئیه به گِل نشست اما گارد ساحلی ملی هیچ‌گونه هشداری دریافت نکرد.
مالکان این کشتی دو شرکت ژاپنی هستند.
پلیس موریس در حال حاضر روی پرونده نشت نفت کار می‌کند و تحقیقات درباره سهل‌انگاری احتمالی در حال انجام است.
واکنش شرکت ژاپنی چه بود؟
با این حال شرکت ژاپنی ناگاشیکی گفته است که به دلیل هوای بد و تکان‌های مداوم طی چند روز گذشته، مخزن ذخیره سوخت کشتی دچار مشکل و مقداری نفت به داخل دریا سرازیر شد.
این شرکت حمل‌ونقل دریایی تاکید کرد که آن‌ها مسوولیت‌های زیست محیطی خود را بسیار جدی می‌گیرند و هر تلاشی با همراهی آژانس‌ها و پیمان‌کاران شریک خود انجام می‌دهند تا از آلودگی بیشتر جلوگیری شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1216540
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
786
947
4380
1204988
13636
4470
1216540

آی‌پی شما: 3.229.124.236
امروز: پنج شنبه، 09 فروردين 1403