آدمک به دار آویخته شده گرتا تونبرگ در رم

مقامات ایتالیا می‌گویند در مورد کشف آدمک دار زده شده گرتا تونبرگ، فعال ۱۶ سال مبارزه با تغییرات آب و هوایی تحقیق خواهند کرد.

آدمکی به شکل گرتا تونبرگ در زیر یکی از پل‌های رم، پایتخت ایتالیا کشف شده است. بر روی این آدمک که هم‌چون گرتا تونبرگ سوئدی موهایی بافته شده داشت نوشته بود: گرتا خدای شما است!
تصاویری از آدمک به دار آویخته شده گرتا تونبرگ در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.
ویرجینیا راجی، شهردار رم که عضو جنبش پنج ستاره است کشف این آدمک را شرم آور خوانده و با گرتا تونبرگ و خانواده این نوجوان سوئدی ابراز هم‌دردی کرده است. سرجیو کوستا، وزیر محیط زیست دولت ایتالیا نیز به دار آویختن آدمک گرتا تونبرگ را یک عمل جنایی غیر قابل پذیرش توصیف کرده است.
نیکولا زینگارتی، رهبر حزب دموکرات ایتالیا که شریک جنبش پنج ستاره در دولت ائتلافی است نیز نمایش آدمک به دار آویخته شده گرتا تونبرگ را محکوم کرد.
گرتا تونبرگ از بیش از یک سال پیش تظاهرات هفتگی دانش آموزان سوئد را در اعتراض به تغییرات اقلیمی سازماندهی کرده است. این اعتراضات که روزهای جمعه برگزار می‌شود به تدریج در شهرهای دیگر کشورهای جهان نیز برگزار شد. امری که باعث شد گرتا تونبرگ به شهرتی جهانی دست یابد.
وی ماه گذشته در جریان نشست سازمان ملل متحد درباره‌ی تغییرات اقلیمی به تندی از رهبران جهان انتقاد کرد.
آدمک گرتا تونبرگ در حالی در رم کشف شد که کنشگران مبارزه با تغییرات اقلیمی در این شهر هم‌چون بسیاری دیگر از شهرهای جهان با حضور در میادین و خیابان‌ها و مسدود کردن رفت و آمد در آن‌ها به دولت‌ها به دلیل عدم واکنش مناسب در برابر تغییرات آب و هوایی اعتراض کردند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1217167
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
312
1101
5007
1204988
14263
4470
1217167

آی‌پی شما: 44.197.108.187
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403