آماده گفت‌وگوهای مکرر با کره شمالی هستیم

مون‌ جائه-این، رییس جمهوری کره‌ی جنوبی اعلام کرد: نیاز مبرمی برای شیوه‌های عملیِ تقویت پیوندها با کره‌ی شمالی دارد.

وی افزود: آمادگی دارد در صورت لزوم با رهبر کره‌ی شمالی دیدارهای مکرر داشته باشد.
مون اعلام کرد:‌ در وضعیتی که گفت‌وگوهای کره‌ی شمالی و ایالات متحده آمریکا به بن‌بست رسیده است و حتا در مورد روابط دو کره نگران بازگشت به عقب هستیم، نیاز مبرمی به راه‌های عملی داریم که هم‌کاری‌های میان دو کره را تقویت کند.
ریيس جمهوری کره‌ی جنوبی ضمن ابراز تأسف از عدم پیش‌رفت مذاکرات آمریکا و کره‌ی شمالی، در سخنانی به مناسبت سال نو در سئول، خواستار گفت‌وگو با کیم‌ جونگ-اون، رهبر کره‌ی شمالی شد و هم‌زمان وعده داد که ارتباط میان آمریکا و کره‌ی شمالی را تسهیل کند.
مون جائه-این هم‌چنین گفت:‌ می‌خواهیم دورانی بسازیم که جدایی دیگر سد راه صلح و شکوفاییِ کره‌ی شمالی و جنوبی نباشد. او در ادامه افزود: گفت‌وگوهای ایالات متحده و کره‌ی شمالی باید ادامه یابد و تهدید و تحریک به هیچ‌کس کمکی نمی‌کند.
این در حالی است که رهبر کره‌ی شمالی هم‌زمان با سال نو اعلام کرد: قصد دارد برنامه‌ی هسته‌‌یی را توسعه دهد و از معرفی یک سلاح استراتژیک جدید در آینده نزدیک سخن گفت.
کره‌ی شمالی به درخواست‌های اخیر کره‌ی جنوبی واکنشی نشان نداده است و برنامه‌ی هم‌کاری‌های مشترک دو هم‌سایه به خاطر تحریم‌های بین‌المللی متوقف شده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228223
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
53
2878
6273
1220432
9302
16017
1228223

آی‌پی شما: 13.58.39.23
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403