قاسم سلیمانی در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در عراق شهید شد

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، عراق شهید شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع آمریکا این خبر را تأیید کرده‌اند.

بامداد جمعه ۳ ۱۳ دی چندین راکت به نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک شد که هدف آن کاروان‌هایی از خودروهای حامل سردار قاسم سلیمانی و برخی از اعضای ارشد حشد الشعبی بود.
در حمله هوایی آمریکا علاوه بر قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی نیز کشته شد.
جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی ایران برگزار می‌شود
کیوان خسروی سخن‌گوی دبیرخانه شورای‌ عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی حمله به خودروی سردار سلیمانی در بغداد برگزار می‌شود.
با دستور دونالد ترامپ اقدام به کشتن قاسم سلیمانی کردیم
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در بیانیه‌یی اعلام کرد: به دستور دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا اقدام به کشتن قاسم سلیمانی کرده‌اند.
پنتاگون هدف خود از این حمله را در بیانیه‌یی اقدام‌های دفاعی قاطع برای محافظت از کارمندان آمریکا در خارج از کشور عنوان کرده است.
وزارت دفاع آمریکا، سپاه قدس را یک سازمان تروریستی خارجی علیه ایالات متحده عنوان کرده بود و گفته است: ژنرال سلیمانی به ‌طور جدی برنامه‌هایی را برای حمله به دیپلمات‌ها و اعضای خدماتی آمریکا در عراق و سراسر منطقه در حال تدوین داشت.
پنتاگون قاسم سلیمانی و سپاه قدس را مسوول کشته شدن سدها نفر از اعضای خدماتی آمریکا و ائتلاف و زخمی شدن هزاران نفر دیگر عنوان کرده است.
در این بیانیه تأکید شده است که حمله نیروهای آمریکایی با هدف ممانعت از برنامه‌های ایران برای حملات بعدی انجام شد.
اطلاعیه سپاه پاسداران
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در اطلاعیه‌‌یی نوشت: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.
در این اطلاعیه‌ تأیید شده است که چند نفر از هم‌راهان وی و نیز فرماندهان و رزمندگان حشد الشعبی نیز کشته شده‌اند.
انتقام سختی خواهیم گرفت
در نخستین واکنش‌ها به این حمله، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان سابق سپاه پاسداران نوشت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به جمع برادران شهید پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا نیز بدون هیچ نوشته‌یی، پس از اعلام این خبر، پرچم آمریکا را منتشر کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221150
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
223
189
718
1219680
2229
16017
1221150

آی‌پی شما: 3.138.138.144
امروز: پنج شنبه، 30 فروردين 1403