توافق هسته‌یی با ایران ممکن است فرو بپاشد

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از ملاقات با محمد جواد ظریف، هم‌تای ایرانی خود هشدار داد که بدون پای‌بندی آمریکا و اتحادیه اروپا به توافق هسته‌یی با ایران این توافق در معرض فروپاشی قرار دارد.

وزیر خارجه روسیه در مورد برجام گفت: این دست‌آورد مهم دیپلماسی بین المللی به دلیل مسیر مخربی که واشنگتن در پیش گرفته است در معرض فروپاشی قرار گرفته است.
وی ضمن انتقاد از قدرت‌های اروپایی نیز تأکید کرد: کشورهای اروپایی امضا کننده برجام نیز به طور کامل به مفاد آن پای‌بند نیستند.
سرگئی لاوروف از پای‌بندی کامل آمریکا و اتحادیه اروپا به برجام به عنوان خواسته مسکو یاد کرد. به گفته وزیر خارجه روسیه، تهران در صورت پای‌بندی کامل ایالات متحده و اتحادیه اروپا به توافق هسته‌یی خواهد توانست به تعهدات خود در چهارچوب این توافق عمل کند. وی تأکید کرد: در غیر این صورت برجام باید توافقی در نظر گرفته شد که دیگر وجود ندارد.
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در روز ۱۸ اردی‌بهشت اعلام کرد: کشورش از توافق هسته‌یی با ایران خارج می‌شود. ایران در سال ۲۰۱۵ م با آمریکا، بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان و روسیه به توافق رسید تا در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی برنامه هسته‌یی خود را محدود کند.
ایالات متحده از ماه آبان سال گذشته بار دیگر تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران به اجرا گذاشته است. واشنگتن هم‌چنین در اردی‌بهشت ماه سال جاری هم‌زمان با اولین سالگرد خروج از برجام معافیت برخی کشورها از تحریم‌های نفتی علیه ایران را لغو کرد.
ایران نیز در واکنش به تحریم‌های آمریکا از ماه اردی‌بهشت سال جاری به صورت مرحله به مرحله میزان تعهد خود به توافق هسته‌یی با قدرت‌های جهانی را کاهش داده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221601
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
67
365
1169
1219680
2680
16017
1221601

آی‌پی شما: 3.145.186.6
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403