دامنه ۵۰ وب سایت از دست‌رس هکرهای کره شمالی خارج شد

شرکت مایکروسافت اعلام کرد: با برنده شدن در یک پرونده قضایی از این پس اجازه دارد تا کنترل ۵۰ وب سایت گروهی از هکرهای مرتبط با کره شمالی را در دست بگیرد.

بر اساس این گزارش هکرهای وابسته به پیونگ یانگ از این وب سایت‌ها برای انجام حملات سایبری استفاده می‌کردند.
هکرهای کره شمالی که در گروهی موسوم به تالیوم فعالیت می‌کردند از طریق ۵۰ وب سایتی که دامنه آن‌ها اکنون به دست مایکروسافت افتاده است با استفاده از تکنیکی موسوم به فیشینگ قربانیان خود را فریب داده و نام کاربری و رمز عبور آن‌ها را سرقت می‌کردند.
این هکرها سپس با ورود به شبکه‌های درونی بر وسعت حملات سایبری خود افزوده و بدین ترتیب دامنه حملات را گسترش می‌دادند.
گفته می‌شود که این هکرها عمدتاً افراد و سازمان‌هایی را در ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کره جنوبی هدف حملات خود قرار می‌دادند. در این بین از مقامات و کارکنان دولت، دانشمندان و پژوهشگران،‌ فعالان سازمان‌های حقوق بشری، نهاد‌های فعال در زمینه صلح جهانی و نیز سازمان‌های نظامی و تسلیحاتی به عنوان اهداف اصلی حملات گروه هکری تالیوم نام برده می‌شود.
فعالیت این گروه از هکرهای کره شمالی از مدت‌ها پیش توسط تیم‌های جرایم دیجیتالی و مرکز تهدیدهای اطلاعاتی مایکروسافت رصد و شناسایی شده بود تا این‌که غول فرم افزاری جهان در نهایت به صورت رسمی از این گروه نزد یک دادگاه در ایالات ویرجینیا شکایت کرد.
رای موافق دادگاه در نهایت به شرکت مایکروسافت اجازه داد تا دامنه ۵۰ وب سایت استفاده شده توسط هکرهای کره شمالی از دست‌رس آن‌ها خارج شود و تحت کنترل این شرکت درآید.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1220722
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
105
80
290
1219680
1801
16017
1220722

آی‌پی شما: 3.136.97.64
امروز: سه شنبه، 28 فروردين 1403