رأفت اسلامی مبنا باشد

حضرت آیت‌الله خامنه‌یی در پاسخ به گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی که پیرامون نحوه‌ی مدیریت وضعیت جان باختگان و مصدومین حوادث اخیر خدمت ایشان تقدیم شد، تأکید کرد: رأفت اسلامی مبنا باشد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، حضرت آیت‌الله خامنه‌یی رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به گزارش ارایه شده از سوی دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که چندی قبل پیرامون نحوه‌ی مدیریت وضعیت جان‌باختگان و مصدومین حوادث اخیرخدمت ایشان تقدیم شد، ضمن موافقت با پیشنهاد مطرح شده مقرر فرمود: ... هرچه سریع‌تر انجام شود و نسبت به افراد مشکوک در هر گروه با جهتی که به رأفت اسلامی نزدیک‌تر است عمل شود.
گزارش ارسالی بر اساس دستوری که بلافاصله پس از رخ‌دادهای اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به دبیر شورای عالی امنیت ملی برای  بررسی دقیق ریشه‌ها، عوامل و دلایل بروز ناآرامی‌ها و هم‌چنین رسیدگی سریع به وضعیت جان‌باختگان و خانواده‌های آنان ابلاغ گردید تهیه و ارایه شد.
در این گزارش پیش‌نهاد شد که بر اساس چارچوب‌های قانونی موجود شهروندان عادی که بدون داشتن هیچ‌گونه نقشی در اعتراضات و اغتشاش‌های اخیر و در میانه درگیری‌ها جان باخته‌اند در حکم شهید محسوب شده و خانواده‌های آنان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند.
هم‌چنین در خصوص قربانیانی که در جریان تظاهرات اعتراضی به هر نحو جان خود را از دست داده‌اند موضوع پرداخت دیه و دل‌جویی از خانواده‌های آنان پیش‌نهاد شد.
در مورد آن دسته از قربانیان حوادث اخیر نیز که به صورت مسلحانه و در درگیری با نیروهای حافظ امنیت کشته شده‌اند مقرر گردید پس از بررسی وضعیت و سوابق خانواده آنان، حساب خانواده‌های موجه و آبرومند از فردی که اقدام به عمل مجرمانه نموده است جدا شود و خانواده‌های آنان متناسباً مورد توجه و دل‌جویی قرار بگیرند.
مقام معظم رهبری در مورد نحوه‌ی مواجهه با خانواده‌های گروه سوم نیز که مشکوک به شرارت بوده‌اند نیز امر بر رأفت اسلامی و توجه به خانواده‌ها نمودند.
با توجه به دستور و تأکید رهبر معظم انقلاب از چندی قبل کار رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده برای جان‌باختگان و مصدومین رخ‌دادهای اخیر در سطح استان‌ها آغاز شده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1216894
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
39
1101
4734
1204988
13990
4470
1216894

آی‌پی شما: 3.83.81.42
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403