کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری را بار دیگر به تعویق انداخت

کمیسیون انتخابات افغانستان بار دیگر اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به تعویق انداخت.

عبدالعزیز ابراهیمی، سخن‌گوی کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری به دلیل بروز مشکلات فنی علام نمی‌شود.
پیش از این مقرر شده بود، نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۱۴ نوامبر اعلام شود. این دومین بار است که اعلام نتایج انتخابات اخیر افغانستان به تعویق می‌افتد. نخست قرار بود نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۱۹ اکتبر منتشر شود.
ابهام در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پس از آن بار دیگر افزایش یافت که محمداشرف غنی، رییس جمهوری با افزایش شمار آرای مورد بازشماری مخالفت کرد و در مقابل، رقیب اصلی او عبدالله عبدالله نیز با تکرار ادعای پیروزی در انتخابات تأکید کرد که این بار زیر بار تقسیم قدرت با غنی نخواهد رفت.
عبدالله، اشرف غنی، رییس جمهوری این کشور را به تقلب در ۳۰۰۰۰۰ رای متهم کرد.
دو نامزد مطرح انتخابات ریاست‌ جمهوری افغانستان، عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی، مدعی پیروزی در انتخابات هستند. این دو نفر در پایان انتخابات سال ۲۰۱۴ نیز خود را پیروز انتخابات اعلام کردند و در نهایت برای پایان دادن به کشاکش سیاسی در افغانستان به تقسیم قدرت اجرایی رضایت دادند. بر این اساس طی ۵ سال گذشته غنی عهده‌دار سمت ریاست جمهوری شد و عبدالله نیز بر منصبی جدید با عنوان ریاست اجرایی دولت افغانستان تکیه زد.
با وجود ۹.۶۷ میلیون واجد شرایط رای دادن در افغانستان، تنها حدود ۲۰ درسد مردم در چهارمین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شرکت کردند.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 6 مهر برگزار شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1217242
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
387
1101
5082
1204988
14338
4470
1217242

آی‌پی شما: 44.199.241.53
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403