مخالفان مورالس ساختمان دو رسانه دولتی را در بولیوی تصرف کردند

معترضان در بولیوی ساختمان‌های دو رسانه دولتی را در لاپاز تصرف کردند.

مخالفان اوو مورالس با حمله به ساختمان‌ رسانه دولتی در شهر لاپاز پایتخت اداری بولیوی کارکنان تلویزیون بولیوی و رادیو پاتریا نوا (میهن نوین) را مجبور به ترک محل کار خود کردند.
حدود ۳۰۰ نفر از معترضان خشمگین در جریان حمله به این دو شبکه شرکت داشتند. آن‌ها کارکنان رسانه‌های دولتی را به خدمت برای منافع اوو مورالس، رییس جمهوری بولیوی متهم کردند.
مورالس در یک پیام توییتری این حمله را محکوم کرد و گفت: آن‌ها می‌گویند مدافع دموکراسی هستند اما مانند دیکتاتورها عمل می‌کنند.
این نخستین بار نیست که معترضان به رسانه‌های حامی دولت حملع می‌کنند. در نخستین روزهای پس از اعلام نتایج انتخابات، مخالفان مادورو دفتر یک ایستگاه رادیویی محلی متعلق به سندیکای کشاورزان بومی را اشغال کرده بودند.
مخالفان در اعتراض به اعلام پیروزی اوو مورالس در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی برای چهارمین دوره‌ی پ‌آپی به خیابان‌ها ریخته‌اند. ۳ گروهان از پلیس بولیوی با نافرمانی در برابر دستور فرماندهان اعلام کردند که از مطالبات معترضان حمایت می‌کنند.
اوو مورالس ۶۰ ساله از سال ۲۰۰۶ به‌ عنوان نخستین بومی چپ‌گرا در مقام رییس جمهوری، قدرت را در بولیوی در دست دارد. وی در انتخابات سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ با کسب بیش از ۵۰ درسد آرا و در همان دور نخست به ریاست جمهوری برگزیده شد. مورالس در سال ۲۰۱۶ با برگزاری یک رفراندوم، خواستار لغو محدودیت زمانی ریاست جمهوری یک فرد شد. با وجود مخالفت ۵۱ درسد از شرکت‌کنندگان در رفراندوم با پیش‌نهاد مورالس، دادگاه قانون اساسی بولیوی به نفع طرح رییس جمهوری این کشور رای داد تا اوو مورالس بتواند برای چهارمین بار پی‌آپی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.
در صورت پیروزی دوره‌ی چهارم ریاست جمهوری او در سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1217253
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
398
1101
5093
1204988
14349
4470
1217253

آی‌پی شما: 54.156.48.192
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403