استعفا دادم چون نمی‌خواستم با بشار اسد دست بدهم

ستفان دی میستورا، فرستاده پیشین سازمان ملل در امور سوریه گفته است که استعفای وی از آن رو بود که نمی‌توانست خودش را راضی کند تا با بشار اسد به عنوان پیروز جنگ داخلی سوریه دست بدهد.

این نخستین باری است که دی‌ میستورا درباره‌ی دوران مسوولیت خود در بازه‌ی زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، به طور عمومی سخن می‌گوید.
وی که در محل بنیاد آقاخان در لندن حضور یافته بود درباره‌ی علت استعفای خود گفت: چرا سال گذشته کناره گرفتم؟ خب، به طور رسمی به دلایل شخصی اما به طور غیررسمی، به این خاطر که احساس می‌کردم جنگ در روی زمین به سمت یک نقطه پایان در حرکت است و به عنوان کسی که علیه
آن‌چه در حلب، ادلب و داریا اتفاق افتاد جنگیده بودم نمی‌توانستم کسی باشم که دست اسد را می‌فشارم و به او می‌گویم نگران نباش.
وی ادامه داد: اما جنگ‌ها پیروزی و شکست دارند و این یکی به لحاظ زمینی با شکست تمام شده بود.
فرستاده پیشین سازمان ملل در امور سوریه در بخش دیگری از سخنان خود گفت مداخلات سازمان ملل در حلب که شامل ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و صدور هشدار نسبت به نابودی این شهر بود شاید جان تعدادی در حدود ۷۰۰۰۰۰ نفر را نجات داده باشد. او گفت: از این اعمال متأسف نیست، با این حال اضافه کرد: به عنوان یک مذاکره‌ کننده سطحم را تنزل دادم.
دی‌میستورا هم‌چنین گفت: اعتقاد دارد رای بریتانیا به برکسیت، یکی از اثرات جانبی ناکامی اتحادیه اروپا در حل بحران سوریه و موج پناه‌جویان سوری به اروپا در سال ۲۰۱۵ بوده است.
جنگ داخلی سوریه که در پی سرکوب تظاهرات معترضان به حکومت بشار اسد شروع شد تا کنون قریب به نیم میلیون کشته و بیش از ۱۱ میلیون آواره برجا گذاشته است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1224668
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
557
1087
2718
1220432
5747
16017
1224668

آی‌پی شما: 18.189.2.122
امروز: سه شنبه، 04 ارديبهشت 1403