آمریکا ۹ فرد نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: ۹ فرد حقیقی جمهوری اسلامی را تحریم کرده است. از جمله این افراد می‌توان به مجتبا خامنه‌یی، فرزند رهبر جمهوری اسلامی و ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه اشاره کرد.

تمامی افراد تحریم شده از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی هستند و بنا بر اعلام دولت آمریکا در وقوع حملات تروریستی در لبنان و آرژانتین نیز دست داشته‌اند!
محمد باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، حسین دهقان مشاور رهبر در حوزه صنایع دفاعی، محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر جمهوری اسلامی، وحید حقانیان معاون اجرایی بیت رهبری، غلام‌علی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلح نظام، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر و نیز غلام علی رشید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا سایر مقاماتی هستند که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که تحریم این افراد توان رهبر را برای اجرای سیاست وحشت و ظلم را کاهش می‌دهد.
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خزانه داری آمریکا مقامات غیرمنتخبی را هدف قرار می‌دهد که اطراف آیت الله خامنه‌یی جمع شده‌اند و سیاست‌های بی‌ثبات کننده او را اجرا می‌کنند ... این افراد با طیف گسترده‌یی از رفتارهای بدخواهانه‌ی رژیم از جمله انفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳ و انفجار مرکز هم‌یاری اسراییل در آرژانتین در ۱۹۹۴ هم‌چنین شکنجه، قتل‌های فراقانونی و سرکوب غیرنظامیان مرتبط هستند.
بنا بر این بیانیه، محمد محمدی گلپایگانی و علی اکبر ولایتی به رژیم ایران کمک کرده‌اند تا خطوط اعتباری را برای رژیم بشار اسد گسترش دهند.
وزارت خارجه آمریکا هم‌چنین اعلام کرد: جایزه‌ی دریافت اطلاعات معتبر درباره‌ی سرنوشت رابرت لوینسون، کارمند بازنشسته پلیس فدرال آمریکا را تا مبلغ ۲۰ میلیون دلار افزایش داده است.
گفته‌ می‌شود لوینسون که برای انجام تحقیقات درباره‌ی قاچاق سیگار به ایران رفته بوده، مأموریت مخفی دیگری نیز داشته است و به همین دلیل در خاک ایران ناپدید شده است. لوینسون آخرین بار در سال ۲۰۰۷ در جزیره کیش دیده شده است.
خبر اعمال این تحریم‌ها هم‌چنین جایزه تعیین شده برای کسب اطلاعات درباره‌ی لوینسون، هم‌زمان با چهلمین سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران منتشر شده است؛ حادثه‌یی که در پی آن ۵۳ دیپلمات آمریکا برای ۴۴۴ روز به گروگان دانش‌جویان انقلابی ایران درآمدند.
آمریکا به تحریم‌های یک‌جانبه اعتیاد دارد
عباس موسوی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه ایران به دور جدید تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه ایران، که در چهارچوب آن ۹ چهره‌ی نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی ایران هدف گرفته شده‌اند، واکنش نشان داد.
موسوی این تحریم‌ها را شیوه‌ی آمریکا برای فرار از سرخوردگی توصیف و اعلام کرد: اعتیاد رژیم آمریکا به تحریم‌های یک‌جانبه، دولت‌مردان این رژیم را در شرایطی کاملاً انفعالی قرار داده است که هر از گاهی برای تسکین خود و فرار از سرخوردگی‌های ناشی از ناکامی در برابر اراده پولادین ملت ایران، نسبت به اعلام تحریم‌هایی پوچ مبادرت می‌ورزند.
او ضمن محکوم کردن این تحریم‌ها، آن را نشانه‌ی دیگری از ناتوانی آمریکا در بهره‌مندی از راه‌کارهای دیپلماتیک و منطقی خواند و گفت: کاخ سفید همواره با شانتاژ، هیاهو و با زبانی غیرمودبانه و غیر دیپلماتیک سعی می‌کند با باز نگه داشتن یک پرونده‌ی بسته شده که نزدیک به ۴۰ سال پیش طبق توافقات الجزایر بین دو دولت ایران و آمریکا حل و فصل و مختومه شده است، واقعیت‌ها را قلب و تاریخ را تحریف نماید.
در چهارچوب توافق ایران و آمریکا در سال ۱۹۸۱ که با میانجی‌گری کشور الجزایر به دست آمد، دو طرف به حل و فصل بحران اشغال سفارت آمریکا در تهران پرداختند و به این ترتیب امکان آزادی گروگان‌های آمریکایی نیز فراهم شد.
عباس موسوی هم‌چنین بار دیگر با اشاره به دخالت‌های آمریکا در وقوع ماجرای ۲۸ امرداد ایران گفت: دولت آمریکا نمی‌تواند با این لفاظی‌ها، جنایاتی را که از کودتای ۲۸ امرداد سال ۱۳۳۲ و بعد از آن با دزدی، غارت، قتل و تروریسم اقتصادی در حق ملت ایران روا داشته است پنهان کرده و جای جلاد و قربانی را عوض نماید. آن‌چه که دولت آمریکا به ایران نسبت داده است اتفاقاً خواست ملت ایران و اکثر ملت‌های جهان از دولت آمریکاست. این دولت آمریکا است که باید ضمن دست کشیدن از تروریسم، به ویژه حمایت از تروریسم دولتی اسراییل به دزدی منابع سایر کشورها، راه‌زنی دریایی، تروریسم اقتصادی و دیگر رفتارهای ناهنجار و غیرعادی خاتمه داده و راه متمدنانه، عاقلانه و قانون‌مدارانه در پیش گیرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221720
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
186
365
1288
1219680
2799
16017
1221720

آی‌پی شما: 18.226.93.207
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403