ایران می‌خواهد از یمن به اسرائیل حمله کند

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ایران را متهم کرد که می‌خواهد با موشک‌های نقطه‌زن (موشک‌های دقیق هدایت شونده) از یمن به اسرائیل حمله کند و از ایالات متحده خواست تا فشارهای خود علیه تهران را افزایش دهد.

نتانیاهو با اعلام این مطلب در دیدار با استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیت‌المقدس افزود: ایران در حال تولید موشک‌هایی است که می‌تواند به هر هدفی در خاورمیانه با دقت ۵ تا ۱۰ متر شلیک کند.
وی تأکید کرد: تهران می‌خواهد این موشک‌ها را در عراق و سوریه مستقر کند و ۱۳۰۰۰۰ راکت موجود در لبنان را به موشک‌های نقطه‌زن تبدیل کند.
ایران حتا شروع به مستقر کردن این موشک‌ها در یمن با هدف رسیدن به اسرائیل کرده‌ است.
نتانیاهو با اشاره به این‌که تهران امیدوار است از خاک خود هم‌چنین عراق، سوریه، لبنان و یمن به‌ع نوان پایگاه‌هایی برای حمله به اسرائیل با موشک‌های نقطه‌زن استفاده کند، تصریح کرد: ایران حتا شروع به مستقر کردن این موشک‌ها در یمن با هدف رسیدن به اسرائیل کرده‌ است.
نتانیاهو خطاب به منوچین ضمن تشکر از اعمال تحریم‌ها علیه تهران، از او خواست که این تحریم‌ها را بیش‌تر و بیش‌تر کند.
استیون منوچین نیز در این دیدار از افزایش فشار اقتصادی بر ایران خبر داد و گفت: کارزار حداکثر فشار در قالب تشدید تحریم‌ها علیه ایران تا کنون موفق بوده است و موجب قطع قابل توجه منابع مالی حکومت ایران شده است. این روال را هم‌چنان ادامه خواهیم داد تا مانع توسعه برنامه هسته‌یی ایران شویم.
آمریکا پس از خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌یی قدرت‌های جهانی با ایران، تحریم‌های گسترده مالی، تجاری و نفتی ایران وضع کرد و معتقد است با این اقدام ضمن جلوگیری از پیش‌رفت برنامه هسته‌یی و نظامی ایران، در نهایت مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی را وادار به پذیرش توافقی جدید در این خصوص خواهد کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1229145
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
290
685
7195
1220432
10224
16017
1229145

آی‌پی شما: 3.16.147.124
امروز: جمعه، 07 ارديبهشت 1403