بشار اسد در جبهه ادلب:

اردوغان زمانی نفت می‌دزدید و حالا زمین می‌دزدد

بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در جریان یک دیدار غیر منتظره از نیروهای نظامی این کشور در جبهه ادلب گفت: نبرد ادلب نبرد اساسی برای پایان دادن نهایی هرج و مرج و تروریسم در همه مناطق سوریه است.

استان ادلب در شمال غرب سوریه از آوریل سال ۲۰۱۵ تحت کنترل کامل شورشیان اسلام‌گرا است. از آن زمان تاکنون، بسیاری از شورشیان تسلیم شده در دیگر مناطق سوریه، براساس توافق با دولت مرکزی، به این استان منتقل شده‌اند. ادلب آخرین منطقه در کشور جنگ‌زده سوریه به شمار می‌رود که در اختیار مخالفان مسلح قرار دارد.
خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اسد با انتقاد تند از عملیات چشمه صلح ترکیه در شمال سوریه گفت: اردوغان دزد است. کارخانه، گندم و نفت را دزدید و امروز زمین را به سرقت می‌برد. بنا بر همین گزارش وی خطاب به نظامیان حاضر در شهرک الهبیط حومه ادلب افزود: همه‌ی مناطق سوریه مهم است ولی آن‌چه اولویت‌ها را مشخص می‌کند اوضاع نظامی روی زمین است.
ارتش عربی سوریه هفته گذشته و هم‌زمان با عملیات نظامی ترکیه در مناطق تحت کنترل نیروهای کرد، نیروهای خود را به شماری از شهرهای شمالی و از جمله کوبانی اعزام کرد.
رییس جمهوری سوریه هم‌چنین با انتقاد تلویحی از یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) گفت: وقتی در معرض تجاوز یا سرقت قرار می‌گیریم، باید در کنار یک‌دیگر باشیم و با هم هم‌کاری کنیم اما برخی سوری‌ها این کار را به ویژه در سال‌های اول جنگ نکردند. به آن‌ها گفتیم که دل به خارج نبندید بلکه به ارتش، ملت و میهن دل ببندید. اکنون آن‌ها به آمریکا تکیه کرده‌اند.
ارتش سوریه در سال ۲۰۱۲ و هم‌زمان با گسترش جنگ داخلی، از مناطق عمدتاً کردنشین در شمال این کشور خارج شد و اداراه این سرزمین‌ها را عملاً به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و نیروهای مسلح واگذار کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228364
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
194
2878
6414
1220432
9443
16017
1228364

آی‌پی شما: 18.188.175.182
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403