رهبری به نخست وزیر پاکستان:

پایان درست جنگ یمن، نتایج مثبتی خواهد داشت

رهبر ایران می‌گوید: پایان درست جنگ یمن نتایج مثبتی برای منطقه به هم‌راه خواهد داشت.

رهبر ایران در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان با تحسین دغدغه دولت این کشور در خصوص استقرار صلح و امنیت در منطقه غرب آسیا از نقش مخرب برخی کشورهای منطقه در حمایت از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه و ایجاد جنگ و خون‌ریزی در یمن ابراز تأسف کرد و گفت: ما انگیزه‌یی برای دشمنی با این کشورها نداریم اما آن‌ها تحت اراده آمریکا هستند و در جهت خواست آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کنند.
رهبر ایران خواستار توجه کشورهای منطقه به طرح چهار ماده‌یی ایران برای رسیدن به پایانی درست در جنگ یمن شد ولی در عین حال خاطر نشان کرد: اگر کسی شروع کننده جنگ در مقابل ایران باشد، بدون تردید پشیمان خواهد شد.
اظهارات رهبر ایران در خصوص مسایل منطقه خاورمیانه در حالی عنوان شد که مطابق اعلام رسمی دولت پاکستان، عمران خان، نخست وزیر این کشور بر اساس ابتکاری شخصی برای میانجی‌گری میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تصمیم گرفته است به تهران و ریاض سفر کند.
خان پیش از دیدار با رهبر ایران با حسن روحانی، رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.
نخست وزیر پاکستان کم‌تر از یک ماه پیش، پس از دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ریاض، عازم واشنگتن شد و در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد با روسای جمهوری ایران و آمریکا گفت‌و‌گو کرد. وی در آن زمان از آغاز تلاش خود برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان خبر داده بود.
خان در جریان کنفرانس خبری مشترک با رییس جمهوری ایران اعلام کرد: پس از ترک تهران، عازم ریاض خواهد شد و به تلاش برای برقراری صلح و ثبات و پایان دادن به اختلاف و تنش در منطقه ادامه خواهد داد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228397
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
227
2878
6447
1220432
9476
16017
1228397

آی‌پی شما: 3.141.100.120
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403