نتیجه غیر رسمی انتخابات تونس:

قیس سعید رییس جمهور شد

با اعلام نتایج اولیه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس، پیروزی قاطع قیس سعید، نامزد ۶۱ ساله در این انتخابات تقریباً محرز شد.

رای‌گیری دور دوم انتخابات تونس در ۲۱ مهر پایان یافت و نتایج نظرسنجی‌های معتبر پس از برگزاری انتخابات نشان می‌دهد ۲ نامزد این دوره یعنی قیس سعید و نبیل قروی به ترتیب ۷۶.۹ و ۲۳.۱۱ درسد کل آرا را به دست آورده‌اند.
به این ترتیب قیس سعید با اختلاف بیش از ۵۰ درسد در مهم‌ترین رقابت سیاسی تونس پیروز شد و هواداران او برای شادی بی‌درنگ به خیابان آمدند.
این دو سیاست‌مدار که هر دو از جناح ضدساختار هستند در دور نخست انتخابات که در روز یک‌شنبه ۲۴ شهریور برگزار شده بود، به ترتیب با کسب ۱۸.۴۰ و ۱۵.۵۸ درسد آرا برنده شده و به دور دوم راه یافته بودند.
هیچ کدام از دو نامزدی که در دور دوم با یک‌دیگر رقابت کرده بودند، پیشینه‌یی در دنیای سیاست ندارند. با این حال نبیل قروی که یک تاجر سرشناس و مالک رسانه است، پیش از انتخابات به دلیل راه‌اندازی شبکه تلویزیونی نسمه معروف‌تر از قیس سعید بود. او که به دلیل برخی اتهام‌های اقتصادی در پیوند با پول‌شویی در زندان به سر می‌برد، بعد از برگزاری دور نخست انتخابات موقتاً از زندان آزاد شده بود.
انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری تونس به دنبال مرگ محمد باجی قائد سبسی، رییس جمهوری پیشین این کشور برگزار شد.
نتایج رسمی شمارش آرا این انتخابات در روزهای آینده اعلام می‌شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228733
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
563
2878
6783
1220432
9812
16017
1228733

آی‌پی شما: 3.15.3.154
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403