مسوولیت کشته شدن قاشقچی با من است

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفت: مسوولیت کشته شدن جمال قاشقچی را می‌پذیرد زیرا این قتل زیر نظر او روی داده است.

با اعلام این خبر ولیعهد عربستان این مطلب را در یک فیلم مستند بیان کردکه قرار است روز سه شنبه نهم مهر ۱ اکتبر از شبکه تلویزیونی پی‌بی‌اس آمریکا پخش شود.
در این گفت‌وگو ولیعهد عربستان سعودی می‌گوید: این قتل جمال قاشقچی تحت نظارت من صورت پذیرفت. من تمامی مسوولیت را می‌پذیرم زیرا تحت نظارت من انجام گرفته است.
این مستند تحت عنوان ولیعهد عربستان قرار است یک روز پیش از نخستین سالگرد قتل جمال قاشقچی از شبکه پی‌بی‌اس روی آنتن برود و حالا این شبکه پیش ‌نمایش کوتاهی از این مستند را پخش کرده است.
این اعتراف محمد بن سلمان در حالی صورت گرفت که عربستان سعودی ابتدا از اساس قتل جمال قاشقچی را انکار کرده بود و مدعی شده بود این روزنامه ‌نگار به سلامت از کنسولگری خارج شده است. در ادامه با فشارهای بین‌المللی این کشور اعلام کرد: این قتل از سوی نیروهای خودسر سعودی صورت گرفته است.
در بخش دیگری از این مستند، محمد بن سلمان در پاسخ به سوال خبرنگار درباره‌ی چگونگی امکان وقوع این قتل بدون اطلاع او می‌گوید: کشور ما ۲۰ میلیون جمعیت دارد و از این میان ۳ میلیون نفر برای دولت کار می‌کنند.
در ادامه مجری از ولیعهد عربستان پرسید که آیا قاتلان می‌توانند جنگنده‌های خصوصی دولت را مورد استفاده قرار دهند. محمد بن سلمان در پاسخ گفت: من مقام‌ها و وزرایی دارم که امور را دنبال می‌کنند و آن‌ها مسوول هستند. آن‌ها مجوز انجام چنین کاری را دارند.
جمال قاشقچی روزنامه‌نگار سعودی در ۲ اکتبر سال گذشته در حالی که برای پی‌گیری امور مربوط به ازدواج به کنسولگری عربستان در استانبول رفته بود، به دست مأموران سعودی به قتل رسید. گفته می‌شود که جسد او تکه تکه و به بیرون از ساختمان منتقل شده است. با وجود تحقیقات فراوان، بعد از گذشت یک سال، هنوز هیچ نشانی از بقایای جسد قاشقچی پیدا نشده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1217121
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
266
1101
4961
1204988
14217
4470
1217121

آی‌پی شما: 3.219.167.163
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403