ترامپ: ایران هنوز وقت دارد

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در بدو ورود به اوزاکای ژاپن برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو گروه جی۲۰ گفت: زمان کافی برای رفع تنش میان ایالات متحده و ایران وجود دارد و فارغ از هر فشار و عجله‌یی آن‌ها می‌توانند از زمان خود استفاده کنند.

رییس جمهوری آمریکا که در کنار نارندرا مودی، نخست وزیر هند به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد ادامه داد: فکر می‌کنم که این شیوه در نهایت نتیجه بدهد که در این صورت عالی خواهد شد؛ اگر هم به جایی نرسید که با خبر خواهید شد.
این اظهارات آشتی‌جویانه ترامپ دو روز پس از آن عنوان شد که او با انتقاد از حماقت رهبران ایران، این کشور را به نابودی در جریان جنگی کوتاه‌ مدت تهدید کرد.
با این وجود اشاره روز ترامپ به مسأله ایران پیش‌درآمد مذاکراتی است که او در جریان نشست سران بیست اقتصاد برتر دنیا در مورد ایران خواهد داشت.
پیش‌تر سخن‌گوی دولت فرانسه اعلام کرده بود که امانوئل ماکرون، رییس جمهوری این کشور قصد دارد در حاشیه اجلاس گروه جی۲۰ با رییس جمهوری آمریکا در مورد تنش با ایران گفت‌وگو کند.
در همین حال آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز گفت: افزون بر مسایل تجاری دو کشور، مبارزه با تروریسم و وضعیت غرب آفریقا، تنش موجود با ایران از موضوع‌های اصلی مذاکرات او با رییس جمهوری آمریکا خواهد بود.
هم‌چنین شی جی‌پینگ، رییس جمهوری چین نیز برای شرکت در نشست سران جی۲۰ در اوزاکا به سر می‌برد در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، شرایط حساس خلیج فارس را به تقاطع جنگ و صلح تشبیه کرد و تأکید کرد که چین همواره حامی صلح و مخالف جنگ بوده و هست.
رییس جمهوری چین از تمام طرف‌های درگیر در منطقه خاورمیانه خواست تا با حفظ آرامش خود نسبت به برقراری ثبات و امنیت در این منطقه حساس تلاش کنند.
هم‌زمان دونالد توسک، رییس شورای اروپا نیز ضمن این که بار دیگر از ایران خواست تا نسبت به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌یی پایبند باشد، تصریح کرد که حساسیت اتحادیه اروپا نسبت به نقض برجام بسیار بالاست و بر همین اساس نظارت‌های جدی بر عمل‌کرد ایران در این خصوص ادامه خواهد داشت.
با توجه به دیدار و مذاکره ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه و ترزا می، نخست وزیر بریتانیا با رییس جمهوری آمریکا در مورد عمل سران کشورهای امضا کننده توافق هسته‌یی سال ۲۰۱۵ با ایران، بار دیگر و در آستانه اجرای تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود تلاش‌ها برای زنده نگه داشتن این توافق در ژاپن ادامه می‌یابد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228796
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
626
2878
6846
1220432
9875
16017
1228796

آی‌پی شما: 3.146.152.99
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403