ایران از ژاپن میانجی‌گری برای فروش نفت را می‌خواهد

به نقل از منابعی در درون دولت ایران، تهران از شینزو آبه خواهد خواست که برای لغو تحریم‌های نفتی یا اعطای معافیت برای برخی کشورها، تلاش کند.

البته اشاره‌یی به منبع مورد استناد نشده است اما این گزارش مدعی شده است مقام‌های ایرانی از نخست وزیر ژاپن خواهند خواست به کاهش تنش میان ایران و آمریکا کمک کند.
این در حالی است که مقامات ایرانی بارها تأکید کرده‌اند تا زمانی که ایالات متحده به برجام بازنگردد، مذاکره‌یی با دولت آمریکا نخواهند داشت.
در ادامه گزارش خود هم‌چنین به نقل از یک منبع ایرانی دیگر، اظهار داشته آبه می‌تواند یک میانجی خوب بین ایران و آمریکا باشد. این منبع که نخواسته است نامش فاش شود، گفته است: آبه می‌تواند یک میانجی عالی باشد. ژاپن همیشه به ایران احترام می‌گذارد و نخست وزیر این کشور می‌تواند نقشی سازنده برای کاهش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه ایفا کند.
نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه ۱۲ ژوئن برای دیدار و ملاقات با رهبران ایران وارد تهران شد. این نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپن به ایران از زمان استقرار جمهوری اسلامی ایران است.
آبه قرار است در این سفر با آیت الله علی خامنه‌یی، رهبر ایران و هم‌چنین حسن روحانی، ریيس جمهوری دیدار و گفتگو کند. شینزو آبه پیش از سفر به تهران، با دونالد ترامپ در ژاپن ملاقات و گفت‌وگو کرده بود.
نخست وزیر ژاپن پیش از ترک توکیو به مقصد تهران گفت: نگرانی‌هایی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه وجود دارد و همین موضوع لزوم توجه جامعه‌ی بین‌الملل برای بقراری ثبات و صلح در خاورمیانه را پررنگ‌تر کرده است. ژاپن هم تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا حد امکان در تأمین صلح و ثبات منطقه‌یی تأثیرگذار باشد.
از سوی دیگر در گزارشی می‌نویسد: نخست وزیر ژاپن با هدف راضی کردن ایران به مذاکره به تهران سفر کرده است.
آبه روز چهارشنبه ۱۲ ژوئن برای سفری دو روزه وارد تهران شد پیش از عزیمت به سمت تهران با دونالد ترامپ هم به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221456
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
287
242
1024
1219680
2535
16017
1221456

آی‌پی شما: 18.226.166.214
امروز: جمعه، 31 فروردين 1403