دلیل استعفای وزیر آموزش و پرورش اختلافات درون دولت بود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این‌که اختلافات درون دولت علت استعفای بطحایی است، گفت: او نباید آموزش و پرورش را با دریایی از مشکلات رها می‌کرد.

حجت ‌الاسلام علی رضا سلیمی با اشاره به استعفای محمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: علت استعفای وزیر آموزش و پرورش شرکت در انتخابات مجلس مطرح شده است در حالی که مقام وزارت یک موقعیت ویژه برای خدمت است و تاکنون سابقه نداشته است که وزیری برای حضور در انتخابات مجلس استعفا دهد!
وی ادامه داد: مجلس متشکل از ۲۹۰ نماینده است و یک نماینده به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیست. در حالی که وزیر به تنهایی می‌تواند تصمیمات مهمی را
اتخاذ کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاهی اوقات پیش ‌آمده است که نماینده‌یی برای وزارت و فعالیت در سمت‌های بالاتر از نمایندگی استعفا داده است اما بی‌سابقه بوده است که وزیری برای نماینده شدن استعفا دهد.
سلیمی با انتقاد از این اقدام بطحایی گفت: بطحایی، وزارت آموزش و پرورش را با دریایی از مشکلات و چالش‌ها رها کرد چرا که تا دو سال آینده معلمان بسیار زیادی بازنشسته می‌شوند و ۳۰۰۰۰۰ معلم کم داریم و باید در این شرایط بطحایی شرایط لازم را برای استخدام نیروهای جدید فراهم می‌کرد، نه آن‌که استعفا دهد.
وی با اشاره به این‌که متأسفانه مطالبات فرهنگیان در زمان بطحائی به خوبی پی‌گیری نشد، افزود: او نتوانست سند تحول بنیادین را اجرایی کند و صرفاً ۱۰ درسد این سند بسیار مهم، به مرحله اجرا درآمد و متأسفانه شرایط امروز آموزش و پرورش در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آموزش و پرورش در میدان مبارزه سنگینی برای رفع مشکلات قرار دارد و سوال ما این است که چرا یک فرمانده در میدان جنگ، سربازان را رها کرد؟
سلیمی با تأکید بر این‌که مُهر فرار از جنگ روی پیشانی بطحایی حک شد، اظهار داشت: کسی که به دلیل زودرنجی، منصبی را رها کرده است و سریعاً میدان را خالی می‌کند، قطعاً در بخش‌های دیگر کشور هم نمی‌تواند موفق باشد.
وی دلیل اصلی استعفای بطحایی را اختلافات درون دولت دانست و گفت: با وجود همه‌ی این مشکلات، بطحایی باید مقاومت کرده و مشکلات آموزش و پرورش را حل و فصل می‌کرد و از سوی دیگر معتقدم که اگر مشکلات وزارت آموزش و پرورش حل نشدنی باشد، با رفتن بطحایی و آمدن وزیر بعدی، باز هم مشکلات این بخش به قوت خود باقی خواهد ماند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221647
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
113
365
1215
1219680
2726
16017
1221647

آی‌پی شما: 18.224.63.87
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403