حمله موشکی اسراییل به مواضع ایران و حزب‌الله در سوریه

بر اثر حمله موشکی اسراییل به مکانی در حومه دمشق و نقطه دیگری در استان قنیطره سوریه ۳ سرباز سوری کشته و ۷ سرباز دیگر مجروح شدند.

یک منبع نظامی گفت: حمله نخست در سحرگاه یک‌شنبه ۱۲ خرداد در حومه پایتخت، دمشق واقع در جنوب کشور روی داد. سامانه‌ی پدافند موشکی سوریه بلافاصله علیه موشک‌های اسراییلی وارد عمل شده است و آن‌ها را ره‌گیری کرده است. بنا به این گزارش موشک‌های اسراییلی از مکانی در بلندی‌های جولان شلیک شده‌اند.
سازمان غیر دولتی ناظران حقوق بشر با تأیید وقوع این حمله اعلام کرد: هدف این موشک‌ها انبارهای سلاح و مهمات ارتش سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان در جنوب غربی دمشق بوده است. این منطقه پیش از این نیز هدف حمله اسراییل قرار گرفته است.
پس از این روی‌داد، خبری نیز از حمله موشکی اسراییل به یک موضع نظامی در بلندی‌های جولان منتشر شد.
در این حمله ۳ سرباز سوری کشته و ۷ سرباز دیگر مجروح شدند.
محل دقیق اصابت موشک‌ها در حمله دوم را مشخص نشده است اما می‌گوید این حمله در استان قنیطره واقع در شمال سوریه روی داده است. گفته می‌شود حملات اسراییل خسارات مادی قابل توجهی نیز به هم‌راه داشته است.
اسراییل شلیک موشک به خاک سوریه را تأیید کرد و گفت: این عملیات را در پاسخ به حمله موشکی به این کشور انجام داده است. روز شنبه دولت اسراییل از شلیک دو موشک از جانب سوریه به خاک خود خبر داده بود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل پس از آن حمله نوشت: تل‌آویو با حمله ‌کنندگان به خاک اسراییل مدارا نخواهد کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228814
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
644
2878
6864
1220432
9893
16017
1228814

آی‌پی شما: 18.223.21.5
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403