مذاکره‌ کننده ارشد اتمی اعدام شد

کره شمالی فرستاده ویژه اتمی خود به ایالات متحده آمریکا برای هدایت نشست و مذاکره نافرجام کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هانوی ویتنام را اعدام کرده است.

روزنامه چوسون ایلبو کره‌ جنوبی روز جمعه ۳۱ مه بدون ذکر نام و به نقل از یک منبع آگاه در کره شمالی نوشت: کیم هیوک چول به هم‌راه چهار مدیر وزارت امور خارجه کره شمالی در فرودگاه میریم پیونگ یانگ در ماه مارس (اسفند- فروردین) گذشته اعدام شدند. این افراد متهم به جاسوسی برای ایالات متحده آمریکا شده بودند.
نشست هانوی، دومین نشست بین کیم جونگ اون و ترامپ که در تاریخ ۸ و ۹ اسفند سال گذشته برگزار شد، بی ثمر بود و سران این دو کشور به توافقی نرسیدند. دلیل شکست مذاکرات تاکید ایالات متحده بر خلع سلاح هسته‌یی در شبه جزیره کره بود اما کره شمالی خواستار لغو تحریم‌ها بود.
روزنامه چوسون ایلبو هم‌چنین نوشته است که کیم یونگ چول که مرد دست راستی رهبر کره شمالی شناخته می‌شد و پیش از نشست هانوی هم‌تای مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بود به اردوگاه کار اجباری و بازآموزی در نزدیکی مرز چین فرستاده شده است.
کیم یونگ چول که گفته می‌شود به اردوگاه کار اجباری فرستاده شده است.
از سوی دیگر طبق نوشته این رسانه کره جنوبی، مقام‌های کلیدی دیگر که با کیم یونگ چول هم‌کاری می‌کردند پس از این نشست، در انظار عمومی دیده نشده‌اند.
روزنامه چوسون ایلبو هم‌چنین نوشت که کیم جونگ هایه یکی از مقام‌های هم‌کار با کیم یونگ چول و سین هایه یونگ مترجم نشست هانوی هم بازداشت شده‌اند و در اردوگاه زندانیان سیاسی نگه‌داری می‌شوند.
پیش از این، یک نماینده مجلس کره‌ جنوبی در ماه آوریل به رویترز گفته بود که کیم یونگ چول از سمت کلیدی خود حذف شده است.
سخن‌گوی وزارت خانه وحدت در سئول حاضر به اظهار نظر درباره‌ی گزارش روزنامه چوسون ایلبو نشد. یک مقام کره جنوبی در کاخ ریاست جمهوری این کشور در سئول هم اعلام کرد: در موضوعی که ابتدا باید صحت آن بررسی شود اظهار نظر کردن درست نیست.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1217109
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
254
1101
4949
1204988
14205
4470
1217109

آی‌پی شما: 35.175.121.135
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403