شروط تهران واشنگتن برای مذارکره!

رد و بدل شدن پیام میان ایران و آمریکا

یک رسانه غربی از فعال شدن دیپلمات‌های غربی و عربی در انتقال پیام میان ایران و آمریکا با هدف کاستن از تنش‌های موجود در خلیج فارس خبر داد.

به نقل از دیپلمات‌های غربی ادعا شده که مقامات عربی و غربی در حال انتقال پیام میان ایران و آمریکا برای کاستن از تنش‌های موجود در خلیج فارس هستند.
با وجود رد و بدل شدن این پیام‌ها، مقام‌های غربی و عربی هشدار داده‌اند که تبادل پیام به معنای انجام مذاکره نیست. به نقل از یک دیپلمات: ایران از طریق دیپلمات‌های اروپایی به نوعی عنوان کرده است که می‌خواهد پیش از گفت‌وگو در مورد کاهش تنش‌ها، تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت آن کاهش یابد.
مقام‌های آمریکایی نیز امیدوارند تهران اقدام به آزاد کردن آمریکایی‌هایی که به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شده‌اند کند. مقام‌های آمریکایی تمایلی به مذاکره در مورد آزادی این افراد ندارند ولی اشاره می‌کنند که کره شمالی زندانی‌های آمریکایی را سال پیش تحویل مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا داد و یک ماه بعد سران دو کشور در سنگاپور دیدار کردند.
در همین رابطه یکی از افرادی که وال‌استریت از وی به عنوان عامل رد و بدل شدن پیام میان ایران و آمریکا نام ‌برده است جان ویلکس سفیر انگلیس در عراق است. مقام‌های عراقی جان ویلکس سفیر انگلیس در بغداد را پل میان آمریکا و ایران و متحدانش می‌دانند.
ویلکس چند روز پیش با سفیر ایران و مقامات عراق دیدار کرد و در بیانیه‌یی گفت: ما در مورد راه‌های پرهیز از بحران و بازگشت به جو پر تنش هفته پیش بحث کردیم.
با این وجود اما سفارت آمریکا در عراق اعلام کرد: ویلکس نقش میانجیگری را میان واشنگتن و تهران ایفا نمی‌کند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221260
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
91
242
828
1219680
2339
16017
1221260

آی‌پی شما: 3.138.122.195
امروز: جمعه، 31 فروردين 1403