یک گام دیگر تا مرحله گروهی

نمایندگان ایران موفق شدند نخستین دیدار خود در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی پشت سر بگذرانند.

تیم‌های استقلال تهران و شهرخودرو مشهد بعد از جنجال فراوان درباره مکان برگزاری بازی تیم‌های ایرانی در مسابقات امسال لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه ۵ بهمن نخستین دیدار خود در مرحله پلی آف را در امارات عربی متحده با پیروزی پشت سر گذاشتند.
تیم فوتبال استقلال تهران که در شهر دبی به مصاف الکویت کویت رفته بود، در دیداری ساده و بدون دردسر موفق شد حریف خود را با نتیجه ۳-۰ از پیش رو بردارد. ۳ گل استقلال را در این بازی، شیخ دیاباته ۲ بار در دقایق ۲۷ و ۵۳ و ووریا غفوری در دقیقه ۵۹ به ثمر رساندند. مهاجم اهل مالی استقلال هم‌چنین چندین بار دیگر موقعیت‌های خوبی برای گل‌زنی داشت که نتوانست از آن‌ها استفاده کند.
استقلال با این پیروزی حالا باید روز سه‌شنبه در مقابل الریان قطر قرار گیرد. آبی پوشان تهرانی در صورت شکست حریف قطری می‌توانند به مرحله مقدماتی مسابقات راه یابند.
در دیگر دیدار این مرحله، تیم فوتبال شهرخودرو مشهد به مصاف الرفاع بحرین رفت. این دیدار که در شهر شارجه امارات عربی متحده برگزار می‌شد حواشی بسیاری داشت. چند ساعت پیش از آغاز این بازی رسانه‌های ایران خبر دادند که مسوولان تیم شهرخودرو لباس‌های بازی‌کنان را برای حضور در این مسابقه در مشهد جا گذاشته‌اند. بالاخره با تمهیدات انجام شده ظاهراً لباس بازی‌کنان تیم مشهدی به آن‌ها رسید و شاگردان مجتبا سرآسیایی موفق شدند در دیداری که نه پخش تلویزیونی داشت و نه حتا ظاهراً فیلم‌برداری شده است، با نتیجه ۲-۱ از سد حریف بحرینی عبور کنند.
در این دیدار محمدرضا خلعتبری در دقیقه ۱۹ و محمدامین قاسمی نژاد در دقیقه ۸۳ دو گل شهرخودرو را به ثمر رساندند. از آن سو صالح طاهر در دقیقه ۳۵ تک گل تیم بحرینی را وارد دروازه مشهدی‌ها کرد. به این ترتیب حالا شهرخودرو باید روز ۸ بهمن در قطر به مصاف تیم السیلیه این کشور برود.
استقلال و شهرخودرو در صورت پیروزی در دومین دیدار پلی‌آف در مقابل نمایندگان قطر می‌توانند به پرسپولیس و سپاهان بپیوندند و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حاضر باشند.
طبق توافق حاصل شده میان مدیران تیم‌های ایرانی و مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است تیم‌های ایرانی در هر ۳ بازی نخست خود در مرحله مقدماتی مهمان باشند و در مرحله برگشت در ۳ بازی متوالی در ایران از رقبای خود میزبانی کنند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221893
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
359
365
1461
1219680
2972
16017
1221893

آی‌پی شما: 52.14.22.250
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403