خارج از ایران بازی نمی‌کنیم

۴

باشگاه ایرانی با ارسال نامه‌یی به کنفدراسیون فوتبال آسیا تأکید کردند در هیچ کشوری به مصاف حریفان خود نخواهند رفت و پیش‌نهاد این کنفدراسیون را هم نخواهند پذیرفت.

سایت فدراسیون فوتبال، در این مورد نوشت:
در پی ارسال نامه جدید دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی تیم‌های ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا امروز جلسه‌ای با حضور مسوولان فدراسیون و مدیران عامل باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو در محل فدراسیون برگزار شد.
در این نشست نامه باشگاه‌ها در پاسخ به نامه جدید دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا تهیه شد که متن آن به شرح ذیل است:
با عنایت به نامه مورخ ۲۰ ژانویه دبیرکل کنفدراسیون خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال، جلسه‌یی تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات به شرح ذیل به اطلاع کنفدراسیون خواهد رسید؛
۱- به اطلاع می‌رساند باشگاه‌های ایرانی با این استدلال که هیچ دلیل قانونی برای سلب حق میزبانی آنان وجود ندارد اعلام می‌کنند به هیچ عنوان میزبانی خود را به هیچ وجه به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران منتقل نمی‌کنند.
۲- کلیه‌ی باشگاه‌های ایرانی حاضر در مسابقات اعلام می‌کنند صرفاً در شرایطی در مسابقات حاضر می‌شوند که کنفدراسیون به صورت رسمی اعلام کنند این باشگاه‌ها از رقبای خود داخل سرزمین جمهوری اسلامی میزبانی می‌کنند.
۳- در صورت قبول شرایط فوق توسط کنفدراسیون، باشگاه‌های ایرانی صرفاً تغییر زمان برگزاری مسابقات داخل تقویم برگزاری را می‌پذیرند.
۴- مدیران عامل باشگاه‌های ایرانی تقاضا دارند در اسرع وقت جلسه‌یی با رییس و دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کنند.
گفتنی است؛ در نامه دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا به سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال آمده بود؛ جناب ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
موضوع: مسایل ایمنی و امنیتی و برنامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ مرحله گروهی
با سلام، با عنایت به رای اخیر کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا مورخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ که در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰ توسط کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تصویب رسیده است موارد ذیل را اعلام می‌نماییم:
در حال حاضر تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در قطر به عنوان زمین بیطرف و در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ در حال انجام است که مقرر بود در تاریخ ۲۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ به میزبانی باشگاه‌های ایرانی برگزار شود.
برای مرحله آتی، در صورت صعود هر یک از باشگاه‌های ایرانی از مرحله پلی آف به مرحله گروهی به همراه دو باشگاه ایرانی دیگری که از پیش در مرحله گروهی حضور داشته‌اند، کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش‌نهاد می‌نماید تا تغییرات ذیل در بازی‌های خانگی باشگاه‌های ایرانی با هدف ایجاد فرصت‌های احتمالی بازی در داخل کشور ایران صورت پذیرد:
۱- زمان بازی‌های خانگی باشگاه‌های ایرانی شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا با بازی‌های خانگی باشگاه‌های رقیب جابجا خواهد شد و در کشور باشگاه‌های مقابل برگزار خواهد شد. به این معنا که بازی‌های روز یک، دو و سه در خارج از خانه برگزار خواهند شد.
۲- بخش اداری کنفدراسیون فوتبال آسیا ارزیابی خود را از وضعیت موجود تا ماه مارس ۲۰۲۰ انجام خواهد داد. تاریخ دقیق بازدید متعاقباً اعلام خواهد شد.
۳- پیش‌نهاد فوق شامل تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد محل برگزاری مسابقات باشگاه‌های ایران و عربستان نمی‌گردد.
از فدراسیون شما درخواست می‌گردد موافقت کتبی خود را با پیش‌نهاد فوق الذکر تا پایان روز اداری ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ برای ما ارسال نماید. در صورت عدم دریافت پاسخ شما تا تاریخ ذکر شده است این چنین در نظر گرفته می‌شود که باشگاه‌های ایرانی بازی‌های خانگی خود را طبق برنامه مسابقات اخیر در زمین‌های بی طرف برگزار می‌نمایند.
با تشکر از هم‌کاری شما.
مشتاقانه منتظر شرکت باشگاه‌های شما در مسابقات هستیم.
ارادتمند داتو وینزور جان
دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1216431
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
677
947
4271
1204988
13527
4470
1216431

آی‌پی شما: 52.91.0.68
امروز: پنج شنبه، 09 فروردين 1403