تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در اردن به مصاف هم می‌روند

عراق یک روز پیش از اتمام مهلت فیفا برای تعیین میزبانی دیدار تیم ملی این کشور مقابل ایران و بحرین اعلام کرد: اردن را برای میزبانی این مسابقات برگزیده است.

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا با انتشار بیانیه‌یی تأکید کرده بود که با توجه به ناآرامی‌های جاری در کشور عراق و بنا به ملاحظات امنیتی، دو دیدار آتی تیم ملی این کشور مقابل ایران و بحرین در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا باید در کشوری ثالث برگزار شود.
تیم ملی عراق قرار بود در بصره، شهر نفت خیز جنوب این کشور در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف ایران برود که بنا به اعلام فدراسیون فوتبال عراق این دیدار در تاریخ یاد شده در کشور اردن برگزار خواهد شد.
عراق هم‌چنین قرار بود در چارچوب همین رقابت‌ها در خانه با تیم ملی بحرین مسابقه بدهد.
عبدالخالق مسعود، رییس فدراسیون فوتبال عراق تصریح کرد: بنا به درخواست فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته شد که دو مسابقه پیش رو مقابل ایران و بحرین در امان، پایتخت اردن برگزار شود.
رییس فدراسیون فوتبال عراق با ابراز امیدواری از این‌که تیم ملی کشورش در اردن با استفبال خوب تماشاگران هم‌راه شود، تصریح کرده است که این انتخاب با توجه به نزدیکی دو کشور و عدم نیاز به ویزا برای تردد تماشاگران صورت گرفته است.
عراق از ابتدای ماه دست‌خوش ناآرامی‌ها و تظاهرات معترضان به سیاست‌های اقتصادی و دخالت‌های بیگانه در امور داخلی این کشور است. جنبش اعتراضی عراق که با پیوستن قشرهای مختلف از جمله دانش آموزان، دانش‌جویان، اتحادیه‌های صنفی و نهاد‌های جامعه‌ی مدنی تقویت شده است از ابتدای تا کنون دست کم ۲۷۰ کشته برجای گذاشته است.
بر اساس آخرین گزارش‌ها بصره، محل پیشین دیدار دو تیم که مقامات فدراسیون فوتبال ایران مخالفتی با برگزاری مسابقه در آن نداشتند نیز صحنه درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی بود و در این میان تعدادی از معترضان به ضرب گلوله و یا شلیک نامتعارف گاز اشک آور کشته شدند.
عراق که پس از تحریم‌های چندین ساله بین المللی و نیز مناقشات داخلی از جمله نبرد و درگیری با گروه‌های افراطی از میزبانی مسابقات بین المللی منع شده بود و به تازگی اجازه برپایی مسابقات در خاک خود را دریافت کرد بود به واسطه‌ی این ناآرامی‌ها دوباره و تا اطلاع ثانوی از میزبانی مسابقات بین المللی فوتبال منع شده است.
محرومیت وضع شده از سوی فیفا بیش‌تر به ۳ استادیوم بزرگ این کشورمحدود می‌شود که در شهرهای بصره، کربلا و اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق واقع شده‌اند.
تیم ملی عراق در حال حاضر با ۷ امیتاز از ۳ مسابقه بالاتر از بحرین و ایران در صدر جدول رده بندی گروه C رقابت‌های مقدماتی مرحله انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا قرار دارد.
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین مسابقه خود در چارچوب همین رقابت‌ها با شکست غیرمنتظره مقابل بحرین متوقف شده بود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1220699
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
82
80
267
1219680
1778
16017
1220699

آی‌پی شما: 18.219.236.62
امروز: سه شنبه، 28 فروردين 1403