حکم محرومیت قطعی فدراسیون جودوی ایران صادر شد

فدراسیون جهانی جودو روز حکم تعلیق جودوی ایران را که پیش‌تر به دلیل تحت فشار قرار دادن ورزش‌کاران ایرانی برای عدم رویارویی با حریفان اسراییلی صادر شده بود، قطعی کرد.

در بیانیه‌یی که در سایت رسمی فدراسیون جهانی جودو منتشر شده است با اشاره به اتفاقاتی که ماه اوت در جریان مسابقات قهرمانی جهان در توکیو روی داد بر قطعیت یافتن حکم تعلیق موقت فدراسیون جودوی ایران تأکید شده است.
بر اساس این بیانیه فدراسیون جودوی ایران تا اطلاع ثانوی از شرکت در کلیه مسابقات، روی‌دادها و فعالیت‌های مرتبط با جودو در سطح جهان محروم خواهد بود.
تعلیق فدراسیون جودو ایران پس از جنجال مسابقه نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان در دسته منهای ۸۱ کیلوگرم رقم خورد؛ زمانی که سعید ملایی، ورزش‌کار ایرانی و دارنده عنوان قهرمانی جهان برای رو در رو نشدن با ساگی موکی، جودوکار اسراییلی در مبارزه پایانی، در مسابقه نیمه نهایی با حریف بلژیکی شکست خورد و سپس در مصاحبه‌یی اعلام کرد: از سوی مقامات ورزش ایران برای عدم رویارویی با ورزش‌کار اسراییلی تحت فشار بوده است.
سعید ملایی سپس هم‌راه با کاروان جودو ایران به تهران بازنگشت و عزیمت او به آلمان شایعاتی را مبنی بر درخواست پناهندگی از این کشور اروپایی در شبکه‌های اجتماعی دامن زد.
فدراسیون جهانی جودو در بیانیه‌ی خود به صراحت اعلام کرده است که فشارهای فدراسیون جودو ایران به یکی از ورزش‌کاران اعزامی به توکیو برای مبارزه نکردن با حریف اسراییلی تخلف و نقض آشکار منشور المپیک و نیز عمل نکردن به تعهدات داده شده مبنی بر احترام به اصول بی طرفی سیاسی و جهان شمولی است.
بدین ترتیب بر اساس رای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو حکم تعلیق ایران تا زمانی که این کشور خود را ملزم به رعایت اساس‌نامه فدراسیون جهانی کند و تضمین‌های مستند و قوی برای رویارویی ورزش‌کارانش با حریفان اسراییل دهد، به قوت خود باقی خواهد بود.
این حکم ضربه‌یی مهلک به ورزش ایران در اندک زمان باقی مانده تا بازی‌های المپیک تابستانی توکیو محسوب می‌شود. سعید مولایی و برخی دیگر از جودوکاران ایرانی از جمله امیدهای ورزش ایران برای کسب مدال در بازی‌های المپیک بودند.
گفتنی است که سعید ملایی پیش‌تر گفته بود که با کنار کشیدن از ورزش ایران و درخواست شرکت در بازی‌های المپیک به صورت انفرادی و تحت پرچم المپیک و یا کشور دیگر قصد داشته است به عنوان یک ورزش‌کار و انسان آزاد اختیار زندگی را در دست بگیرد.
فدراسیون جودوی ایران بیست و یک روز فرصت دارد تا اعتراض خود را نسبت به این حکم به دادگاه حکمیت ورزش ارائه کند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1225579
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
287
1181
3629
1220432
6658
16017
1225579

آی‌پی شما: 3.133.160.156
امروز: چهارشنب، 05 ارديبهشت 1403