مارک ویلموتس بلژیکی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال، به‌ طور رسمی اعلام کرد: مارک ویلموتس بلژیکی به ‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است.

تاج در برنامه فوتبال برتر شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران این خبر را اعلام کرد.
پیش از این در رسانه‌های بلژیکی اعلام شده بود که مارک ویلموتس برای خودش و دو دست‌یار دیگر هم‌وطنش سالانه ۵/۱ میلیون دلار دست‌مزد از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرده است و قرارداد آن‌ها تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود. هنوز فدراسیون فوتبال ایران این موضوع را تأیید نکرده است.
مارک ویلموتس بلژیکی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد
مارک ویلموتس ۵۰ ساله، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک معروف به شیاطین سرخ و در سال ۲۰۱۷ مربی تیم ملی ساحل عاج بود. وی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، عنوان مربی سال بلژیک را کسب کرد. ویلموتس در سال ۲۰۱۵ هم جایزه گلوب ساکر بهترین مربی سال را به دست آورد.
وی جانشین کارلوس کی‌روش پرتغالی می‌شود که در مقام سرمربی تیم ملی ایران دو بار در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ این تیم را به رقابت‌های جام جهانی رساند. کی‌روش پس از حذف تیم ملی ایران از دور نیمه ‌نهایی بازی‌های جام ملت‌های آسیا استغفا داد و مربی تیم ملی کلمبیا شد.
پس از استعفای کی‌روش، مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش سه سرمربی مشهور دنیا را نامزد هدایت تیم ملی معرفی کرده بود و در توییترش ادعا کرد زین الدین زیدان، ژوزه مورینیو و یورگلن کلینزمن در صف مذاکره با فدراسیون فوتبال برای برعهده گرفتن سکان هدایت تیم ملی هستند.
ایران در آخرین رده‌بندی فیفا در رتبه ۲۱ قرار گرفته است و رتبه نخست آسیا را در اختیار دارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1207430
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
434
1000
2442
1203756
4526
4470
1207430

آی‌پی شما: 44.197.251.102
امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402