مربی بلژیکی، پیش‌نهاد تازه برای تیم ملی ایران

نام مارک ویلموتس، مربی پیشین تیم‌های ملی بلژیک و ساحل عاج به عنوان پیش‌نهادی تازه برای سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران در رسانه‌های بلژیکی مطرح شده است.

با اعلام این خبر از قول منابع ایرانی انتخاب ویلموتس را باید تقریباً نهایی ‌شده خواند. رییس فدراسیون ملی فوتبال ایران چند روز پیش در سفر به ترکیه با نمایندگانی از سوی این مربی بلژیکی ملاقات کرده است.
مارک ویلموتس که برخی رسانه‌های بلژیکی می‌گویند قرارداد او بار ایران تا ساعاتی دیگر نهایی می‌شود، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک معروف به شیاطین سرخ و در سال ۲۰۱۷ مربی تیم ملی ساحل عاج بود.
گفته می‌شود که مارک ویلموتس برای خودش و دو دست‌یار دیگر هم‌وطنش سالانه ۵/۱ میلیون دلار دست‌مزد درخواست کرده است.
فدراسیون فوتبال ایران نیز در عوض این درخواست از ویلموتس خواسته است تا یک فرد ایرانی را به عنوان دست‌یار خود برگزیند. از جواد نکونام، بازی‌کن پیشین تیم ملی و تیم اساسونای اسپانیا برای احراز این پست نام برده می‌شود.
اگر قرارداد ویلموتس نهایی شود او جای‌گزین کارلوس کی‌روش پرتغالی خواهد شد که در مقام سرمربی تیم ملی ایران دو بار در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ این تیم را به رقابت‌های جام جهانی رساند. کی‌روش پس از حذف تیم ملی ایران از دور نیمه‌ نهایی بازی‌های جام ملت‌های آسیا استعفا داد و مربی تیم ملی کلمبیا شد.
مارک ویلموتس نیز از زمان حذف تیم ملی ساحل عاج در جام جهانی روسیه در سال ۲۰۱۷ تا به امروز هدایت هیچ تیمی را بر عهده نداشته است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1207358
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
362
1000
2370
1203756
4454
4470
1207358

آی‌پی شما: 54.226.25.246
امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402