نتانیاهو رسماً مأمور تشکیل دولت آینده اسراییل شد

رووین ریولین، رییس جمهوری اسراییل رسماً بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی این کشور را مأمور تشکیل دولت جدید کرد.

بنیامین نتانیاهو به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر از حمایت اکثریت اعضای کنست پارلمان اسراییل برخوردار است.
نخست وزیر اسراییل در حالی برای پنجمین بار مأمور تشکیل دولت اسراییل می‌شود که دادستان کل این کشور از قصد خود برای اعلام جرم علیه او خبر داده است. دادستان کل اسراییل پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر اعلام کرده بود که علیه بنیامین نتانیاهو در سه پرونده فساد مالی اعلام جرم خواهد کرد.
بنیامین نتانیاهو اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده است. نخست وزیر اسراییل پس از آن‌که از سوی روون ریولین مأمور تشکیل دولت آینده شد در سخنانی گفت: در زمانه‌یی که منطقه‌ی ما در هرج و مرج به سر می‌برد ما نه تنها موفق شدیم امنیت و ثبات کشور را حفظ کنیم بلکه اسراییل را به یکی از قدرت‌های نوظهور جهانی تبدیل کردیم.
نخست وزیر کنونی اسراییل ۲۸ روز برای تشکیل دولت جدید این کشور وقت دارد. این مهلت به مدت دو هفته قابل تمدید خواهد بود. بنیامین نتانیاهو در صورت موفقیت در تشکیل دولت آینده اسراییل در تیر ماه رکورد حضور در سمت نخست وزیری اسراییل را خواهد شکست.
بنیامین نتانیاهو اعلام کرده است که قصد دارد دولتی ائتلافی با مشارکت احزاب راست‌گرا، راست افراطی و ارتدوکس‌های افراطی تشکیل دهد.
بررسی طرح دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا برای برقراری صلح بین اسراییل و فلسطینی‌ها یکی از موضوعاتی است که در دستور کار دولت آینده اسراییل خواهد بود.
جرد کوشنر، داماد و مشاور رییس جمهوری ایالات متحده گفته است که طرح دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه پس از تشکیل دولت جدید اسراییل اعلام خواهد شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221492
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
323
242
1060
1219680
2571
16017
1221492

آی‌پی شما: 18.217.67.16
امروز: جمعه، 31 فروردين 1403