موج استعفای مقامات سودان

رییس سازمان اطلاعات هم کناره‌گیری کرد

صلاح قوش، رییس سازمان اطلاعات سودان که طی ماه‌های اخیر بر سرکوب تظاهرکنندگان در این کشور نظارت کرده بود از سمت خود کناره گیری کرد.

شورای نظامی انتقالی سودان در حالی از استعفای صلاح قوش خبر داد که عوض بن عوف، وزیر دفاع سودان نیز یک روز پس از برکناری عمر البشیر از سمت خود کناره گیری کرده بود. عبدالفتاح البرهان عبدالرحمن جانشین عوض بن عوف به عنوان رییس شورای نظامی انتقالی سودان شده است.
بنا به اعلام شورای انتقالی سودان عبدالفتاح البرهان عبدالرحمن، رییس جدید شورای نظامی با استعفای صلاح قوش موافقت کرده است.
تظاهرکنندگان در خارطوم، پایتخت سودان روز جمعه به دنبال کناره گیری عوض بن عوف به شادی پرداخته بودند. شورای نظامی سودان وعده داده است که دولتی غیرنظامی اداره‌ی امور را در دست خواهد گرفت.
کمال عبدالمعروف، معاون شورای نظامی سودان نیز روز جمعه هم‌زمان با عوض بن عوف از سمت خود استعفا داده بود.
شورای نظامی سودان پیش از این اعلام کرده بود که دوره‌ی انتقالی در این کشور حداکثر دو سال طول خواهد کشید. این شورا وعده داده است که با احزاب سیاسی سودان مذاکره خواهد کرد.
ارتش سودان روز پنج‌شنبه پس از ماه‌ها اعتراض مخالفان عمر البشیر، او را از قدرت برکنار کرد.
پلیس سودان اعلام کرد: دست‌کم ۱۶ نفر از معترضان روزهای پنج‌شنبه و جمعه به ضرب گلوله در این کشور کشته شده‌اند. بنا به این گزارش حدود ۲۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.
هزاران نفر از معترضان سودانی پنج‌شنبه شب در مخالفت با شورای نظامی این کشور و برخلاف قانون منع عبور و مرور دست به تجمع زده بودند. مخالفان شورای نظامی سودان بر این باور هستند که این شورا قادر به ایجاد تغییر در این کشور آفریقایی نیست.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221804
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
270
365
1372
1219680
2883
16017
1221804

آی‌پی شما: 3.133.131.168
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403