آمریکا تمام دیپلمات‌های خود را از ونزوئلا خارج می‌کند

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد: واشنگتن تمام دیپلمات‌های باقی‌مانده‌ را از ونزوئلا خارج می‌کند چرا که حضور آن‌ها در این کشور برای سیاست‌های آمریکا محدود کننده شده است.

آمریکا هم‌چنین تشدید بحران در ونزوئلا را از جمله دلایل خود برای اتخاذ این تصمیم اعلام کرده است.
وزیر خارجه آمریکا نوشت: ایالات متحده آمریکا تمام دیپلمات‌های باقی‌مانده در ونزوئلا را این هفته از این کشور خارج می‌کند. این تصمیم بازتاب‌ دهنده وخامت شرایط در ونزوئلا است. به این نتیجه رسیده‌ایم که حضور کارکنان دیپلماتیک ایالات متحده در آن‌جا برای سیاست‌های آمریکا محدودیت ایجاد کرده است.
در تاریخ ۲۳ ‌ژانویه سال جاری، نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا از قطع روابط دیپلماتیک کاراکاس با واشنگتن خبر داد. مادورو این تصمیم را در پی به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا از سوی آمریکا به‌ عنوان رییس جمهوری موقت اتخاذ کرد. با این حال واشنگتن با هدف به چالش کشیدن مشروعیت نیکولاس مادورو از خارج کردن کامل دیپلمات‌ها از کاراکاس خودداری کرد و تنها کارکنان دیپلماتیک غیرضروری و خانواده‌های آن‌ها از ونزوئلا خارج شدند.
تظاهرات اعتراضی مخالفان نیکلاس مادورو قرار است از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شود. این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که ونزوئلا پنج روز است با قطع گسترده برق در کشور روبه‌رو است، وضعیتی که عملا ونزوئلا را فلج کرده است.
بحران در تأمین مواد خوراکی برای مردم ونزوئلا در کنار بحران عمیق سیاسی، وضعیت نامشخصی برای آینده ونزوئلا رقم زده است.
مخالفان به رهبری خوان گوایدو که از سوی آمریکا و اکثر کشورهای اروپایی حمایت می‌شود، خواستار کناره گیری نیکلاس مادور رییس جمهوری چپ گرای این کشور هستند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228739
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
569
2878
6789
1220432
9818
16017
1228739

آی‌پی شما: 3.149.229.253
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403