آماده‌‌ایم درباره‌ی ونزوئلا با آمریکا گفت‌وگو کنیم

روسیه اعلام کرد: درباره‌ی مسأله‌ی ونزوئلا با ایالات متحده گفت‌وگو کند.

وزارت امور خارجه روسیه روز یک‌شنبه در بیانیه‌یی ضمن اعلام این خبر گفت: در ارتباط با پیش‌نهاد واشنگتن درباره‌ی رای‌زنی دو جانبه در مورد ونزوئلا اعلام کرده‌ایم که برای مشارکت در این زمینه آماده‌ایم.
وزارت خارجه روسیه هم‌چنین گفت: سرگئی لاوروف و مایک پمپئو، وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره‌ی ونزوئلا گفت‌وگوی تلفنی داشته‌اند.
بنابر اعلام وزارت خارجه روسیه در این گفت‌وگوی تلفنی که به پیش‌گامی ایالات متحده انجام شده است لاوروف با اشاره به نیکلاس مادورو، تهدید‌های آمریکا علیه رهبری قانونیِ این کشور را محکوم کرده است.
در بیانیه‌ی این وزارت‌خانه تصریح شده است که بر اساس منشور سازمان ملل متحد ضروری است روشن شود که فقط مردم حق دارند درباره‌ی آینده خود تصمیم بگیرند.
در روزهای گذشته ایالات متحده، تهدیدهای تازه‌یی را علیه ۶ مقام امنیتی ونزوئلا وضع کرده است و ویزای اقامتی ده‌ها تن از نزدیکان و بستگان نیکلاس مادورو در آمریکا را نیز لغو کرده است.
پس از آن‌که خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا خود را رییس جمهوری نامید، ایالات متحده کارزاری جهانی برای به رسمیت شناختن وی به پا کرده است که روسیه از جمله مخالفان عمده آن به شمار می‌رود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1216863
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
8
1101
4703
1204988
13959
4470
1216863

آی‌پی شما: 54.144.81.21
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403